آیت‌الله جوادی آملی مطرح کرد؛

درک ماه رمضان باید مورد توجه باشد

آیت الله جوادی آملی گفت:در ماه رمضان سخن از کم خوردن و کم خوابیدن و روزه گرفتن نیست بلکه درک این ماه عظیم است که باید مورد توجه باشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ آیت‌الله جوادی آملی در شانزدهمین همایش اساتید تفسیر قرآن با موضوع "تفسیر قرآن در رمضان" که شامگاه جمعه در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شدگفت: انسان در طول روز در نماز و دعا و مرگ و زندگی به سوی کعبه است و با کعبه نفس می‌کشد.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت ماه رمضان در دین اسلام افزود: در ماه رمضان سخن از کم خوردن و کم خوابیدن و روزه گرفتن نیست بلکه درک این ماه عظیم است که باید مورد توجه باشد.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: حوزه علمیه باید شاگردانی را تربیت کند که هر 50 سال الغدیر و تفسیر المیزان را به نگارش در آورند و جامعه از آن بهره‌مند شوند.

مفسر قرآن کریم با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: ماه رمضان نزدیک است و محققین وپزشکان گفتند دو وعده غذا کافی است اما برای برخی سخت است که به جای سه وعده غدا دو وعده بخورند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه بیان کرد: قرآن کریم کتاب حکیم است که دارای عزت است و سبب رستگاری انسان می‌شود، قرآن حکیم است یعنی سه سلسله را آن چنان جنباند که در آن بی‌نظمی نیست که این سه سلسله شامل دعوت به توحید و دعوت به وحی نبوت و معاد است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به شبهاتی که درباره قرآن کریم مطرح می‌شود ابراز کرد: شبهاتی وجود دارد که گفته می‌شود قرآن کریم قرائت رسول خدا از جهان است و در خواب به پیامبر (ص) الهام شده است.

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: قرآن کریم ظرف 23 سال نازل شده است و در این مدت قدم به قدم و هر روز در جنگ و صلح توسط رسول خدا تفسیر شده است و برداشت انسان معمولی نیست و دارای مفسر گویایی است.

وی اضافه کرد: علمی به نام علم لغت در حوزه علمیه و دانشگاه نداریم و هرجا کلمه ای دشوار شد به کتاب لغت مراجعه می‌کنیم اما در عربی علم لغت وجود دارد که بسیار عظیم است.

وی با تاکید بر لزوم پاسخگویی به شبهات دینی که توسط دشمنان مطرح می‌شود،عنوان کرد : نظام و جامعه اسلامی باید با تکیه به قرآن کریم و قلم و سخن پاسخ عالمانه به شبهات بدهد تا نظام و انقلاب اسلامی پابرجا بماند.

انتهای پیام/ح

جامعه اسلامی با تکیه برقرآن پاسخ شبهات دینی دشمن را بدهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار