معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی:

حمایت از کالای ایرانی مشروط به حمایت مسئولان از جوانان و کارگران است/ به جای بحث، بودجه را برای پیام رسان های داخلی خرج کنید

حجت الاسلام موسوی هوایی با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی پیرامون حمایت از کالای ایرانی، پیرامون تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری از تولید ملی گفت.

حمایت از کالای ایرانی مشروط به حمایت مسئولان از جوانان و کارگران است/ به جای بحث، بودجه را برای پیامرسان های داخلی خرج کنیدحجت الاسلام والمسلمین سید جواد موسوی هوایی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص ترویج و فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی در امر پژوهش پیرامون شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: آنچه که هدف گذاری از شعار سال ها می شود ایجاد یک رویکرد و بعد عمق بخشیدن به یک حقیقتی است که برای کشور لازم و جزو ضروریات اولیه کشور محسوب می شود. این موضوع را حضرت آقا از هفده سال پیش تا همکنون همیشه مدنظر داشته اند و براساس مطالبات خودشان از قوای کشور، دستگاه ها و سازمان ها انتظاراتی داشتند. قطعا آنچه که در شعار های انقلابی و اسلامی خودمان داریم بسنده به شعار نمی کنیم و آن را یک علامت برای رسیدن به شعور و باطنی که در این امر است، می دانیم. نسبت به تمام شعارهای سال و نامگذاری هایی که شده حضرت آقا قصد ایجاد تحول و جهت دهی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و حتی امنیتی و بین المللی را مدنظر گرفته بودند. مثل سال های امام خمینی (ره)، رسول اعظم (ص)، امام علی (ع) و ...، اما اینکه تا چقدر ما به عنوان ارکانهای حاکمیت و دستگاه های دولتی توانستیم موفق شویم، بماند، چون که خیلی ازجاها و سالها اهداف والای ایشان توسط ما نهاد ها محقق نشده است.
 
وی افزود: چند سالی است که مقام معظم رهبری نامگذاری سال را برمحور مسئله اقتصادی قرار می دهد، که جامعه و مسئولان ما بدانند مسائل اقتصادی برای ایشان مهم و محور است، اگرچه ما خودمان هم فرهنگ اقتصاد مهم می دانیم، و نگرش به اقتصاد و ارزش گذاری برمقوله های اقتصادی برای ما خیلی مهم است. به همین دلیل و براساس فرهنگ اسلامی در مقوله اقتصاد هرچیزی را نمی توانیم تولید کنیم و هرگونه مصرفی رانمی توانیم داشته باشیم، یا هرگونه توزیع را بنا بر توزیع عادلانه که در شرع آمده نمی توانیم قبول کنیم. نامگذاری شعار سال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» به منظور بیشتر پرداختن دولت ها و مردم به مسائل اقتصادی، حضرت آقا نیاز دانستند که بارها شعار سال را برپایه اقتصاد بگذارند و به اقدامات بیرونی مانند کارگاه های زود بازده، جلوگیری از واردات و قاچاق کالاهای مشابه ایرانی اشاره کرده اند، که امروز واقعا برگشت به این صحبت ها و جلوگیری از ورود کالاهای مشابه به کشور غم و غصه این روزها شده است.
 
حمایت از کالای ایرانی مشروط به حمایت مسئولان از جوانان و کارگران است/ به جای بحث، بودجه را برای پیامرسان های داخلی خرج کنید

دوست داشتن وطن، از نشانه های ایمان است

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) «حُب الوطن، من الایمان»، درخصوص حمایت و کاربردی کردن شعار سال بیان کرد: برای حمایت از کالای ایرانی، ابتدا باید این را در نظر داشته باشیم که این سرزمین برای ما حائز اهمیت است، کشوری که شاخصه اسلامی، شیعی و انقلابی دارد و در جهان تکیه گاهی برای مقابله با شیاطین دنیا شده است. امروز باتوجه به نامگذاری شعال سال، حمایت از کالای ایرانی باید امری مقدس شناخته شود، زیرا هم امر ولی فقیه و مرجع تقلید ماست و نیز ما نمی خواهیم تجربه استعمارگری دیگر کشورها را مرور کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص اقتصاد کشور آمریکا و سیاستگذاری های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد: باعث سرافکندگی است که باید بگویم همین آقای ترامپ که همه جهان او را دیوانه خطاب می کنند، بعد از حضورش درکابینه درب های کشورش را روی هرگونه کالای بست و تمام کارگران مکزیکی و ... را از آمریکا بیرون کرد. و می گوید فقط آمریکایی کار کند و فقط آمریکایی استفاده کند. او به معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را پیش گرفته است و این برای ما جای تاسف دارد.
 
وی ادامه داد: یکی از مصادیق انسجام دولت و مردم در کشور های مختلف همین بحث تلگرام است. ما مشاهده کردیم که بعد از خرابکاری های تلگرام، دولت فرانسه، از رئیس جمهور تا تمام وزرا و مردمش از تلگرام بیرون آمدند و گفتند سه ماه صبر کنید تا پیام رسانی وطنی بسازیم. اما این چه بازی است که ما سر فیلتر کردن تلگرام داریم؟ که هر وقت عملی صورت می گیرد یکی توئیت می زند و آن یکی قهر می کند. رفتار و نشر فیلم ها در تلگرام مصادیق مجرمانه دارد و بستن آن به نفع کشور است. به جای آنکه درباره آن بارها بحث کنیم بیاید بودجه خود را صرف ساخت پیامرسان های داخلی کنید.
 
این کارشناس و سخنران مسائل دینی و فرهنگی با بیان اینکه ما دلسوز و غمدار تولیدکنندگان در بحث حمایت از کالای ایرانی هستیم، گفت: چرا همانطور که از پراید حمایت شد، ازنشان های دیگر ایرانی در کالای لوازم خانگی، پوشاک، صنایع و ....حمایت نمی شود و پشت آنها نایستادن؟ البته می گویند شاید سهامداران آنها نباشند. (با تأمل) این نکته مبهمی است که واقعا از آن چیزی نمی دانیم....
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی با اشاره به حضور جوان ها در جامعه و حمایت از آنها، اظهار کرد: جوان های بسیاری به ما برای حمایت از اختراعات و کارگاه های خوداشتغالی هایشان به ما مراجعه می کنند که از سمت مسئولان و دیگر مدیران جوانی نگرفته اند،البته دولتی که کابینه اش اکثر افراد از سن بالا برخوردار هستند، نبود فرصت برای جوان ها در جامعه امری طبیعی است. در کشور ما خیلی ازکارها را می شود انجام داد، اما مستلزم نگاه و عزمی جدی است.
حمایت از کالای ایرانی مشروط به حمایت مسئولان از جوانان و کارگران است/ به جای بحث، بودجه را برای پیامرسان های داخلی خرج کنید

تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در هیأت و سازمان تبلیغات اسلامی

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون حمایت از کالای ایرانی، درخصوص برنامه های معاونت پژوهشی- آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مبنی ما در سازمان تبلیلغات اسلامی رویکرد تبلیغی و فرهنگی در مجالس، عرصه مداحی و آموزش به مبلغان و مبلغات، ائمه جماعات و روسای هیأت مذهبی دارد، که امسال درهمان ابتدا بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری را در جلسه های مختلف بیان و بازخوانی می کنیم. ماموظف هستید مُبَیِن و مدافع موازین رهبری باشیم، سازمان ما از همان ابتدا با شعار سال خود را درگیر کرد و از نظر تولید کتاب و بحث هیأت و مداحان و ... فعالیت داشتیم. کار ما این است که آنچه خودمان در خانواده و یا خانواده سازمانی مصرف می کنیم باید واقعا ایرانی باشد، چرا که خریدکالای خارجی وقتی مشابه ایرانی آن در کشور وجود دارد، حرام است.
 
وی ادامه داد: ما برای ماه مبارک رمضان با توجه به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» سه بسته فرهنگی درنظرگرفتیم که با همکاری دفتر حوزه تبلیغات، بسته های «ره توشه»، «اندیشه معلم» و «شبستان اندیشه» را به منظور دفاع از کالای ایرانی و ایجاد روحیه فرهنگ ایرانی فراهم کرده‌ایم.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی در پاسخ به اعتماد سازی مردم نسبت به استفاده از کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: اعتماد سازی مردم همان فرهنگ است. مردم ما چشمهایشان به مسئولان است. اما وقتی تمام نگاه مدیران ما به بیرون از کشور است و سرمایه گذارهای داخلی را کنار گذاشته اند، مردم از خرید کالای ایرانی اجتناب می کنند. درواقع این فرهنگ سازی باید از وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، صدا و سیما و حتی آموزش و پرورش شکل گیرد و جدی گرفته شود. اعتمادسازی باید از سمت مسئولان باشد که بگویند ما همه زن و بچه هایمان از کالای ایرانی استفاده می کنیم. اگر از ایران وایرانی پشتیبانی می شد تا الان ایرانی ها هواپیمای مسافربری هم تولید کرده بودند
 
وی ادامه داد: اگر تمام قوا و مسئولان ما با مقام معظم رهبری یکدل شوند و انسجام بین دستگاه های دولتی محکم شود، مردم این انسجام را می بینند و بسیاری از مشکلات ما برطرف خواهد شد. ما به این اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی یک نظریه و یک مکتب اقتصادی است که تنها یک عنوان و فصل آن گفته شده، کار فکری زیاد صورت گرفته و باید آن را باور داشته باشیم.
 
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی درخصوص نقش وزارت ارشاد در فرهنگ سازی «حمایت از کالای ایرانی» گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد در مرکز قرار دارد و پشتیبانی کننده و جهت دهنده فرهنگ حمایت از کالای ایرانی است. همیشه به ما می گویند سفارشی کار نکنید، اما چه ایرادی دارد ما برای تولید آثار خوب سفارش به تولیدکنندگان سفارش بدهیم؟
 
وی تاکید کرد: تا وقتی فرهنگ شما رویکرد غرب دارد و آن را به مردم نیز القا می کنیم، چیزی درست نمی شود و تازه بعد از این همه سال کشور پنجاه و یکم بعد از برزیل می شویم و باید منتظر باشیم تا بعد از برزیل چه امتیازاتی به ما تعلق می گیرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی هوایی در پایان افزود: ما درخانه و بین افراد خانواده شروع به خرید اجناس ایرانی کردیم و همه آنها از کیفیت بالایی برخوردار است، اما متاسفانه لباس ترک و اجناس ترک ملاک خوبی شده است، ما برای نوه‌ها در نوروز همه از برند ایرانی خرید کردیم. باید درنظر داشته باشیم که تولید و طراحی اجناس ایرانی از جنس ترک چند برابر بهتر و بیشتر است و قیمت آن ها هم خوب است. ما درخانواده خودمان روز پدر بچه ها از تولید داخلی برای من کیف خریدند و از کیفیت و زیبایی بالایی برخوردار است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار