تخریب عرصه‌های طبیعی قابل جبران نخواهد بود

استاندار سمنان با بیان اینکه تخریب عرصه‌های طبیعی قابل جبران نخواهد بود گفت:معدن بوکسیت شاهوار شاهرود مقررات میزان برداشت را رعایت کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید شهاب‌الدین چاوشی استاندار سمنان در جلسه شورای معادن استان سمنان گفت: تخریب عرصه‌های طبیعی قابل جبران نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه معادن و توجه به اشتغال باید ملاحظات زیست محیطی نیز در بهره‌برداری لحاظ شود لذا مسئولان معدن باید این موارد را به‌دقت در کار خود لحاظ کنند.

استاندار سمنان افزود: به دنبال تلاش برای افزایش اشتغال و تبدیل‌شدن به استانی فاقد بیکاری در کشور هستیم اما برای رسیدن به این مقصود باید دستگاه‌های ذی ربط ملاحظات سازمان‌های مردم‌نهاد را نیز مد نظر داشته باشند.

سید شهاب‌الدین چاوشی گفت: با توجه به اینکه نمی‌توان معدن را در کنار محیط‌زیست توام حفظ کرد و از سوی دیگر علی‌رغم اهمیت اشتغال در معادن، لذا خسارت‌های وارده به معدن آلومینا شاهوار شاهرود باید به حداقل برسد.

وی اظهار داشت: امروز محیط‌زیست، توسعه معادن و فرآوری و اشتغال موضوع اصلی استان سمنان را شامل می‌شود که برای گذر از آن دستگاه‌های متولی باید با مردم منطقه گفتگوهای لازم را داشته باشند و از سوی دیگر باید برای کاهش خسارت به طبیعت چاره ای تدبیر شود چراکه تخریب عرصه‌های طبیعی قابل جبران نخواهد بود.

چاوشی افزود: معدن بزرگ‌ترین منبع سرمایه‌گذاری کشور محسوب می‌شود اما این امر با محیط‌زیست در تقابل است که باید فعالیت‌های معدنی به نحوی صورت گیرد که شاهد کمترین آسیب به عرصه‌های طبیعی باشیم.

انتهای پیام / ق

معدن بوکسیت شاهوار شاهرود مقررات میزان برداشت را رعایت کند

برچسب ها: محیط زیست ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام هر روز شاهد تخریب و انفجار و برداشت مقادیر زیادی از عرصه قله شاهوار می باشیم . سوال این است صاحب امتیاز معدن و بهره بردار معدن در استان خراسان شمالی (شرکت آلومینای ایران ) بوده که در جاجرم فعالیت می نماید. پیمانکار حمل این ماده معدنی شرکت تعاونی تاش می باشد که عهده دار حمل سنگ بوکسیت از روستای تاش بسطام به مقصد جاجرم بوده و 99درصد کامیونهای حمل مربوط به رانندگان و کامیونداران سایر استانها می باشند و شرکت پیمانکار سهمی اندک دریافت می دارد. و شاغلین هم استان در این فعالیت که به وسیله تکنولوژی انجام می شود تعداد انگشت شماری بیشتر نمی باشد . خسارت وارده به محیط زیست قابل مقایسه با اشتغال این تعداد انگشت شمار نمی باشد.
آخرین اخبار