ممنوعیت فعالیت دولتی برلوسکونی لغو شد

دادگاهی در میلان ممنوعیت فعالیت نخست‌وزیر اسبق ایتالیا در سمت‌های دولتی را لغو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، یک دادگاه در ایتالیا ممنوعیت فعالیت سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر اسبق ایتالیا، در سمت‌های دولتی را لغو کرد.

وی پس از گناهکار شناخته شدن در پرونده فساد مالیاتی در سال 2013 از فعالیت در سمت‌های دولتی منع شد. با این حال، تاکنون در رابطه با این جرائم روانه زندان نشده است.

تصمیم این دادگاه ایتالیایی در حالی اتخاذ شده است که برلوسکونی چند روز قبل با مذاکرات حزب راست گرای «لگا نورد» (حزب متحد خود) با حزب پوپولیست «پنج ستاره» این کشور درباره تشکیل دولت موافقت کرد.

در صورتی که این مذاکرات ناکام بماند و انتخابات جدیدی برگزار شود، برلوسکونی می‌تواند در آن شرکت کند.

دادگاهی در میلان حکم ممنوعیت این میلیاردر و نخست وزیر اسبق ایتالیا در تصدی مشاغل دولتی را لغو کرد. این ممنوعیت تا سال 2019 لازم الاجرا بوده است. گزارش‌ها حاکی است وکلای برلوسکونی پرونده وی را به دادگاه حقوق بشر اروپا ارجاع داده اند.

در پی محکومیت وی در سال 2013، حکم برلوسکونی خود به خود به 12 ماه حبس کاهش یافت. پس از آن، به دلیل سن بالای او، مجازات وی به کار اجباری در خدمات اجتماعی کاهش یافت. این در حالی است که نفوذ سیاسی وی، بی‌تغییر باقی مانده است.

علی‌رغم این‌که برلوسکونی از فعالیت در سمت‌های دولتی منع و از مجلس سنای ایتالیا نیز اخراج شده بود، وی به ریاست حزب فورزا ایتالیا ادامه داد. حزب پنج ستاره از حزب لگا نورد درخواست کرده است از برلوسکونی فاصله بگیرد تا به صورت نمادین از فساد سیاسی برائت جوید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار