حیدری پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش 30 درصدی اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری در سال 97

یک مقام مسئول از کاهش 30 درصدی اعتبار 200 میلیون دلاری مصوب شده برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری در سال 97 خبر داد.

کاهش 30 درصدی اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری در سال 97ناصر حیدری پور معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت اعتبارات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری، 200 میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای انجام این مهم به تصویب رسید.

وی از کاهش 30 درصدی اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و افزود: براساس احکام قانون بودجه سال 97  ،30 درصد از اعتبارات پروژه های مربوط به حوزه آبخیزداری و آبخوان داری کاهش یافت که براساس شرایط قانونی نمی توان کاری کرد.

حیدری پور ادامه داد: مجموعه پروژه هایی که در حوزه آبخوان و آبخیزداری در سال 97 در دستور کار است عمدتا در مناطق بحرانی و مناطقی است که به لحاظ شاخصه های موثر وزن بالاتری دارند، ضمن آنکه روش های جدیدی نیز در دستور کار داریم تا بتوانیم به صورت تلفیقی با همکاری ادارات کل استانی این پروژه ها را به اجرا در بیاوریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه کلیات اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری برای مقابله با کم آبی است، اظهار کرد: اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان داری موجب شده است تا روان آب ها و آب های ناشی از نزولات آسمانی به سفره های زیرزمینی تزریق شود که این امر یکی از اهداف جدی سازمان جنگل ها در شرایط خشکسالی است.

وی در پایان گفت: براساس قانون این آمادگی را داریم تا در مناطق اعلام شده از جانب آب و فاضلاب روستایی که دچار مشکل آب شرب هستند این عملیات را اجرا کنیم.

انتهای پیام/

اجرای عملیات آبخیزداری عاملی برای تزریق نزولات آسمانی به سفره های زیرزمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار