رئیس هیئت بسکتبال خراسان رضوی؛

در لیگ برتر بسکتبال حضوری آبرومندانه در لیگ برتر خواهیم داشت

رئیس هیئت بسکتبال خراسان رضوی  گفت: در تلاشیم که با حضوری آبرومندانه با استفاده از بازیکنان بومی در سوپر لیگ بسکتبال حاضر شویم.

حضوری آبرومندانه در لیگ برتر خواهیم داشتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علیرضا پوررضایی در نشست خبری  در خصوص اقدامات هیئت بسکتبال خراسان رضوی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف هیئت استفاده از رده‌های پایه است در هر رده سنی توانستیم تیم تشکیل دهیم و به مسابقات مختلف کشوری اعزام داشته باشیم.

وی افزود: در لیگ‌های ملی و لیگ یک متمرکز شدیم و در سال اخیر ۳ تیم داشتیم و توقع قهرمانی در این لیگ را نداشتیم، اما دو تیم استان توانستند به لیگ برتر صعود کنند، اگر حامی پیدا کنیم شرایط حضور دو تیم را در لیگ برتر فراهم می‌سازیم.

رئیس هیئت بسکتبال استان تصریح کرد: در راستای کمک به بسکتبال خراسان رضوی سعی در ارتقا داوری و مربیگری را داریم و تا آخر سال هشت دوره کلاس را برگزار می‌کنیم و با هماهنگی‌های انجام شده با هیئت مشهد جام رمضان را نیز امسال برگزار میکنیم.

پوررضایی  گفت: در سال‌های گذشته و با رئیس فدراسیون اسبق هبچ تعاملی با هیئت‌های استانی وجود نداشت، اما از زمانی که رئیس فدراسیون جدید منصوب شده است سه جلسه را برگزار کردیم و در سمیناریک روزه به بحث و تعامل پرداختیم و من به آینده بسکتبال با حضور طباطبایی خوش بین هستم.

وی یکی از مباحثی را که بصورت جدی از فدراسیون مطالبه کردند را مسابقات منطقه‌ای عنوان کرد و گفت: یکی از ضعف‌ها و ایرادی که در برگزاری و صعود به مسابقات وارد است برگزاری مسابقات منطقه‌ای است که هر سال تیم‌های ضعیف با یک تعداد از مناطق قدرت‌مند هم گروه می‌شدند و از دور مسابقات خارج می‌شدند و این انگیزه حضور تیم‌ها را از بین می‌برد، پیگیری کردیم که به‌جای سه دوره مسابقات یک دوره به‌صورت کشوری برگزار شود.

رئیس هیئت بسکتبال خراسان رضوی بیان کرد: با برنامه‌ریزی که انجام دادیم و جلساتی که با نمایندگان پارسا گذاشتیم قرار براین شد اگر اسپانسر پیدا نکنیم تنها یک تیم از منتخبین دو تیم راه یافته به لیگ برتر تشکیل می‌دهیم و تنها یک تیم بومی راهی مسابقات لیگ برتر می‌شود.

پوررضایی در ادامه افزود: با باشگاه‌ها جلساتی را برگزار کردیم و هدف گذاری‌های لازم برای حضور در لیگ برتر انجام شد و تمام تلاشمان براین است که درفصل پیش‌رو تیم در میان جدول حفظ شود و کارگروهی با حضور رئیس کمیته مربیان و داوران هیئت استان تشکیل دادیم برای سال‌های آتی برنامه ریزی کردیم و تمرینات از هفته آینده آغاز می‌شود.

وی نداشتن سالن و نبود ابزار را مهم‌ترین معضل هیئت دانست و تاکید کرد: ما با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، آستان قدس و شهرداری وارد مذاکره شده‌ایم تا با تعامل که برقرار می‌شود از ظرفیت‌های استان بیشتر استفاده کنیم چرا که نبود سالن مهم‌ترین مشکل است و با توجه به نزدیک شدن تعطیلات تابستان با پیمانکار صحبت کردیم که خانه بسکتبال را در اختیار ما قرار دهد.

رئیس هیئت بسکتبال استان شهرستان‌ها را جزو عناصر مهم در پرورش مستعدین اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از جدی‌ترین برنامه‌های اصلی شهرستان‌ها هستند و بخشی از کار کرد ما شهرستان است، اگر بتوانیم باشگاه‌ها را تقویت کنیم و بازیکن پرورش دهیم می‎‌توانیم دوباره به قطب اصلی بسکتبال تبدیل شویم همانطور که شاکله اصلی تیمی که به لیگ برتر صعود کرد از جوانان شروع کردیم.

پوررضایی  در خصوص بانوان این رشته گفت: بانوان با کمترین هزینه و گاهی به قیمت یک بازیکن آقا یک تیم تشکیل می‌دهند، نتیجه برابر و گاهی بهتر حاصل می‌شود، ما تیم مشکی‌پوشان را در فصل گذشته داشتیم که هنوز تکلیف تیم‌داری این باشگاه مشخص نیست و اگر عباسی مالک باشگاه کنار گیری کند خود هیئت اسپانسری را جذب می‌کند تا تیم بانوان نیز در لیگ حضور پیدا کند.

وی افزود: تمام مشکلاتی که در بخش آقایان وجود دارد در بخش بانوان نیز هست، نبود سالن و اسپانسر هم یکی از بزرگترین مشکلات هیئت در بخش بانوان است با وجود این مشکلات ما تمرین و کار در رده‌های پایه را رها نکردیم و اعزام تیم به مسابقات را نیز داشته‌ایم.

رئیس هیئت بسکتبال تصریح کرد: جذب بازیکن خارجی به‌عهده خود باشگاه‌ها است، اما هیئت تلاش دارد یک مربی مطرح خارجی را برای ارتقا سطح مربیان به استان دعوت کند و کلاس آموزشی برگزار کنیم.

پوررضایی تاکید کرد: در سطح استان یک هزارو ۸۵۰ ورزشکار سازمان یافته خانم و دوهزارو ۹۳۵ ورزشکار آقا در سطح استان داریم، با سالن‌های در سطح مشهد صحبت کردیم تا اگر در خانه بسکتبال ز. مان کافی وجود نداشت بتوانیم در دیگر سالن‌ها برنامه‌های لازم را انجام دهیم.
 
انتهای پیام//ع.ع
 

نشست خبری رئیس هیئت بسکتبال خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.