معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: دانشگاه مکانیکی رسالتش تربیت نیروی انسانی بدون نگاه به بازار کار است، ولی دانشگاه ارگانیکی دانشگاه مسأله محور و ماموریت گرا است که متناسب با نیاز جامعه نیروی انسانی پرورش می‌دهد

دانشگاه ارگانیکی دانشگاه مسأله محور و ماموریت گرابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛سید جواد حسینی در مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاه نسل سوم و جهارم، ارگانیک و نیاز محور است افزود: در استان خراسان رضوی 65دانشگاه علمی کاربردی داریم که متناسب با نیاز‌ها باید آموزش دهند ولیکن یکی از آسیب‌هایی که متوجه این دانشگاه است برگشت به سمت آموزش‌های غیر لازم و غیر مهارتی جامعه است.

وی گفت: آموزش زدگی، کنکورگرایی، حافظه محوری، آموزش غیرکاربردی، آموزش کپسولی و فشرده آفت و بلای نظام آموزش و پرورش هستند و تغییر این روش‌ها با کمک جامعه و مقاومت نکردن میسر می‌شود.

معاون استاندار افزود:عامل و منبع اصلی تحول در جامعه معلمان آن جامعه هستند به همین دلیل باید اذعان کنیم که تحولات جامعه با تحولات کیفی در منابع انسانی آموزش و پرورش یعنی معلمان رقم خواهد خورد.

حسینی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش طرح توسعه متوازن و هدایت تحصیلی برای برقراری توازن بین رشته‌های تحصیلی به اجرا در آمده است گفت: در دوره آموزش پایه و دوره آموزش تخصصی علاوه بر استعداد و انگیزه انسانها، نیاز جامعه برای رشته‌ها نیز باید لحاظ شود ولیکن این امر در متوسطه دوم لحاظ نمی‌شود وهنوز گرایش به سمت رشته ریاضی و رشته‌های فنی کم است و در واقع توسعه رشته‌ها هنوز نامتوازن است.

وی افزود: در متوسطه دوم بدلیل مسائل مختلف گرایش به سمت رشته تجربی زیاد شده است و اگر برای این امر چاره اندیشی نشود در آینده هرم نیروی کار جامعه دچار آسیب خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشور‌هایی که از سرمایه گذاری در آموزش و پرورش غافل باشند خطری جدی آنان را تهدید می‌کند گفت: کشور‌های نظیر فنلاند، سنگاپور، ژاپن و کره جنوبی پیشرفت خود را مدیون توجه به آموزش و پرورش هستند.

انتها پیام//ح.ص


مراسم تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.