رئیس پلیس فتای اصفهان ؛

اخاذ 100 ميليون ریالی سایبری به دام افتاد

اخاذی را در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر تهدید وی به انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی اش در فضای مجازی شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی فیلم‌ها و تصاویر شخصی او را به دست آورده و از او درخواست مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال نموده است تا آن‌ها را در فضای مجازی منتشر نکند، لذا بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 با توجه به اینکه فیلم‌های به سرقت رفته کاملاً خصوصی و محرمانه بوده لذا کارشناسان پلیس سریعاً تحقیقات خود را در فضای مجازی آغاز کردند که در نهایت متهم به هویت شایان. ص. شناسایی و با اعزام اکیپی از ماموران این پلیس در مخفیگاه خود دستگیر گردید.

سرهنگ مرتضوی گفت: متهم در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی و کسب منفعت بیان کرد.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات خصوصی و محرمانه نباید در گوشی تلفن همراه، تبلت و یا کامپیوتر متصل به اینترنت ذخیره شده باشد زیرا این وسایل امکان به سرقت رفت یا مفقود شدن و یا حتی هک شدن آن وجود دارد که در این صورت ممکن است دست افراد شیاد و تبهکار قرار گیرد و همچنین از ارسال آن برای افراد غریبه خودداری نمایید.

وی ادامه داد: افرادی که در فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی می‌نمایند توسط پلیس فتا شناسایی و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار