امانی مطرح کرد؛

باید از ظرفیت رنگین کمان فرهنگی و قومی تهران استفاده کنیم/ لزوم جذب سرمایه گذار در زمینه گردشگری روستایی

عضو شورای شهر تهران بر لزوم استفاده از ظرفیت رنگین کمان فرهنگی و قومی تهران تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همایش میراث فرهنگی، گردشگری و توسعه پایدار به همت کمیته میراث فرهنگی شورا در محل موزه ملک و با حضور حسن خلیل آبادی رییس کمیته گردشگری شورا، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورا، محمد سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا، سید محمود میر لوحی رییس کمیته اقتصادی شورا، شهر بانو امانی رییس کمیته ایمنی حمل و نقل شورا، ولی الله شجاع پوریان معاون فرهنگی شهرداری تهران، پیمان محسنی شهردار منطقه ۱۲، حاجوی شهردار منطقه ۷، شهردار منطقه ۴، شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد.

شهر بانو امانی رییس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران در این همایش گفت: امروزه مردم حساس شدند که گردشگر چه تاثیری در زندگی می‌تواند داشته باشد. ما از نظر میراثی در جهان رتبه دهم داریم، اما در زمینه گردشگری رتبه ۹۵ را داریم و این جای سوال دارد.

امانی گفت: مسئولان آیا حاضرند بپذیرند که سهم مردم از صنعت گردگشری را مخصوصا در زمان تحریم می‌توانند برگردانند. ما نفت را در دولت نهم و دهم فروختیم، اما نتوانستیم ارز وارد کشور کنیم.

وی افزود: در حالی که ما در بخش صنایع دستی در بسیاری موارد در رتبه یک جهانی بودیم، اما نتوانستیم از این محل درآمد کسب کنیم، در حالی که کشور هند از یک رشته صنایع دستی ۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است.

امانی ادامه داد: زبان گردشگران می‌تواند زبان انتقال فرهنگ به ویژه فرهنگ صلح طلب ما ایرانی‌ها باشد.

وی افزود: امروز روستا گردی به عنوان یکی از شاخه‌های گردشگری مطرح است که در جهان خیلی مهم شده، نسل جوان خیلی دوست دارند و می‌خواهند مزه خوراک بومی را بچشند. خب وقتی ۷۵ درصد جمعیت کشور ساکن شهر‌ها هستند، پس می‌طلبد در زمینه گردشگری روستایی سرمایه گذاری کنیم.

رییس کمیته ایمنی حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: یکی از مواردی که اینجا باید مطرح شود موضوع فرهنگ رنگین کمان قومی در تهران است که نخواستند از آن استفاده کنند. متاسفانه این موضوع را نظامی و امنیتی دیدند و هزینه زیادی را به مردم تحمیل کردند و به جای آموزش زیبایی این فرهنگ موجب تحمیل هزینه‌های بسیار به مردم شدند.

وی ادامه داد: برگزاری هفته‌های فرهنگی می‌تواند در این راستا مثمر ثمر باشد. ما باید به همگان نشان دهیم که تهران تنها شهر مسافرکشی و موتورسواری نیست و فرهنگ‌های زیبا و مختلفی در دل خود دارد.

امانی خاطر نشان کرد: برگزاری هفته‌های فرهنگی و معرفی فرهنگ زیبای اقوام را می‌توانیم به عنوان گامی در جهت پیوستگی فرهنگی انجام دهیم و در آخر مشارکت مردم را در ارائه فرهنگ مان به دنیا به همراه داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار