سندتوسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان تدوین شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی این استان به عنوان سندی کاربردی، اجرایی و طرحی نمونه در کشور با حمایت استاندار کرمان تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در جلسه هم اندیشی و تبیین سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان در دفتر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، گفت: تدوین این سند یکی از مهمترین دستاورد‌های دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: در راستای تدوین سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان، طرح پژوهشی، تحقیقاتی و مطالعاتی درباره شناخت فرهنگی و اجتماعی استان آغاز شد و دستاورد‌های آن جمع بندی شده است.

وی تاکید کرد: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان در سازمان امور اجتماعی وزارت کشور به عنوان نمونه‌ای موفق از برنامه تولید کنترل و کاهش آسیب انتخاب شده است و تاکید شده که این سند توسط استاندار کرمان در شورای اجتماعی کشور با حضور رئیس جمهوری، ارائه شده و تجربیات و دستاورد‌های استانداری کرمان در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح شود.

وی با اشاره به این مطلب که کار جمع آوری داده‌ها و تدوین سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان یک سال و نیم طول به طول انجامیده است، گفت: باید بررسی شود که شورا‌های فرهنگ عمومی، اداری و. چگونه می‌توانند در اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز گفت: این طرح بر اساس کار گسترده میدانی در استان کرمان انجام شده است.

رضا کامیاب مقدس با تاکید بر اینکه یافته‌های این طرح کم نظیر و بی نظیر است، اظهارکرد: تاکید استاندار کرمان و مدیران اجتماعی و فرهنگی بر این بوده که کار عینی و قابل اجرا بوده و ذهنی نباشد و درکنار آن برش‌های اجرایی نیز پیش بینی شده است.

وی گفت: امیدواریم با نظارت بر اجرای این طرح به نتایج پیش بینی شده دست یابیم.

مدیراجرایی سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان نیز گفت: بر اساس تاکید استاندار کرمان قرار شد که این طرح بر اساس کار‌های کاربردی انجام شود و براساس مصاحبه‌های انجام شده در استان، ۸۴ منبع تولید آسیب شناسایی شد.

دیوسالار اظهار کرد: از میان تمامی منابع تولید آسیب، ۲۰ منبع کلیدی و مهم در استان شناسایی شده و راهکار‌های رفع آن‌ها نیز پیش بینی شده است که کار بر روی این موارد در حقیقت توجه به تمامی ۸۴ منبع شناسایی شده محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان نشان می‌دهد که این استان برای رسیدن توسعه همه جانبه براساس الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت نمی‌تواند تنها به سراغ طرح‌های اقتصادی برود و باید به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی نیز توجه لازم صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ایجاد عدالت در دسترسی به امکانات، توسعه توانایی‌های فردی افراد و اصلاح نظام برنامه ریزی از مواردی است که در این سند به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

دیوسالار گفت: بر اساس سند توسعه فرهنگی و اجتماعی استان کرمان پیش بینی شده که در بازه زمانی ۵-۴ ساله نرخ تولید آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهیم و این طرح به صورت پایلوت در شهر کرمان اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ی

ارائه الگوی برتر فرهنگی و اجتماعی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار