کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه با حمایت از تروریست های ارتش آزاد به دنبال سرکوب مخالفان خود می باشد.

هنوز برخی کشورها به بحران در سوریه چشم دوخته‌اند و می‌خواهند از آن بهره بگیرندمصیب نعیمی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تشکیل کروه جدید تروریستی موسوم به ارتش آزاد در شمال سوریه اظهار کرد: ارتش آزاد یک پدیده با ‏اسم جدید می باشد. احتمالا ارتش آزاد از‌ همان گروه‌های تروریست شکست خورده در سوریه و عراق است که مجددا با اسم و عنوان دیگر فعالیت می‌کند؛ همانطور که جبهة النصره بعد از شکست با تغییر نام دوباره ظاهر شد.

وی افزود: عمدتاً گروه‌های مسلحی که در سوریه هستند با حمایت از خارج، در جهت ادامه جنگ و بحران در سوریه آتش افروزی می کنند. یکی از این حامیان آنها رژیم صهیونیستی است که به صورت علنی از تروریست ها حمایت می کند و دیگر کشور هایی که از این جریان سود می برند.

نعیمی با اشاره به اهداف حامیان تروریست ها گفت: حامیان تروریست ها احساس می‌کنند اکنون که کلیه مناطق اصلی سوریه امن شده و شرایط بازگشت آوارگان تا حد زیادی تامین شده است؛ این شرایط برای آنها خطرناک بوده و به نفع خود نمی‌دانند و با عنوان ایجاد نا امنی در این مناطق سوء استفاده می کنند.

وی افزود: از گروه‌های مسلح عمدتاً چندین کشور حمایت های مالی، سیاسی و تجهیزاتی می‌ کنند، ولی با یک هدف مشخص و آن ادامه بحران سیاسی در سوریه است، متاسفانه برخی هنوز به بحران چشم دوخته اند و می خواهند از آن بهره بگیرند.

نعیمی با اشاره به حمایت ترکیه از تروریست های ارتش آزاد اظهار کرد: ترکیه بر اساس سیاست های خودش می خواهد از بحران سوریه برای سرکوب مخالفین خود استفاده کند و این را بهانه ای برای ادامه بحران در مرزهای جنوبی خود عنوان کرده است؛ وقتی نمی‌تواند مخالفین خود را سرکوب کند، دست به حمایت از برخی گروه ها می زند.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترکیه در همسایگی سوریه است و این همسایه زمانی حاضر می‌شود امنیت در سوریه را خدشه دار کند که این اقدام وی را به هدفش برساند؛ یکی از اهداف مهم ترکیه گروه های مخالفت کرد است که همچنان پا برجا بوده و در مخالفت با ترکیه تاثیر گذار هستند و ارتباطات بین المللی دارند که از نظر سیاسی می‌توانند در سوریه اثر بگذارند.

وی ادامه داد: لذا ترکیه با روش‌هایی سعی دارد از این فرصت استفاده کند و مخالفین خود را سرکوب کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار