قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تقلب در انتخابات عراق، یک شایعه آمریکایی - اسرائیلی است

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: تشویش در نتایج انتخابات عراق، جنگ نرمی است که در ادامه همان جنگ سخت شش ساله گذشته است.

بحث تقلب در انتخابات عراق، یک شایعه آمریکایی - اسرائیلی استجعفر قنادباشی کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ادعای تقلّب در انتخابات پارلمان عراق اظهار کرد: متاسفانه فضای سیاسی عراق متاثر از تبلیغاتی است که قدرت های منطقه در عراق انجام می دهند، قدرت هایی که داعش را در عراق تقویت کردند و کشتار ۶ سال گذشته را در عراق راه انداختند و هنوز هم به دنبال هرج مرج دوباره در عراق هستند.

وی افزود: از طرف دیگر در میان احزاب عراقی نیز افرادی حضور دارند که نفوذی محسوب می شوند و طبیعتاً باید بیشتر به منافع ملی فکر کنند، عناصر نفوذی در عراق که بیشتر به منافع شخصی خود می اندیشند و حرکاتشان ناشی از سرسپردگی و وابستگی است، لذا از قبل انتظار می رفت که موضوع تخلف در انتخابات عراق بعد از برگزاری انتخابات تبدیل به یک موضوع جدی شود.

قنادباشی اظهار کرد: افراد سود جو بعد از انتخابات موضوع تخلف را بهانه ای برای ادامه تحرکات هرج و مرج قرار دادند تا از این اوضاع بهره برداری کنند.

 کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا بعد از انتخابات و هنگامی که در آستانه نتایج قرار می‌گیرند این گونه اتهامات در رسانه ها مطرح می شود. این موضوع باز می گردد به تخلفاتی که واقعاً صورت گرفته یا افرادی که از این موضوع سود می برند.

وی گفت: آنچه که مسلّم است نیاز مردم عراق به وحدت و انسجام داخلی است و همه مسائل می تواند در سایه آرامش و وحدت حل شود. طرف های بین المللی که به دنبال تجزیه عراق بودند و هنوز این سیاست را دنبال می کنند و نمی خواهند که عراق به سمت وحدت و انسجام داخلی پیش برود، اما مردم باید هوشیارانه عمل کنند، زیرا در صورت احتمال وجود تقلب می توانند از راه های قانونی پیگیر آن باشند.

قنادباشی اظهار کرد: طرف های بین المللی به داعش کمک کردند و اکنون هم می توان گفت همان طرف های جنگ یعنی اسرائیل و آمریکا این تشویش را در فضای عراق ایجاد کردند.

وی افزود: این انتخابات جنگ نرمی است که در ادامه همان جنگ سخت گذشته است. این جنگ، یک جنگ سیاسی بوده که مردم عراق با بصیرت می توانند پیروز شوند، همانطور که در این سال ها به خوبی توانسته اند خائن را از خادم بشناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۴:۱۸ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا برگ بر اسرائیل باد
آخرین اخبار