شوراها ، صادق‌ترین مشاوران مدیران اجرایی هستند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال ۹۷ هر فعالیتی انجام می شود در راستای ایجاد هم‌افزایی و تعامل مشترک بین ادارات است و شوراها به عنوان صادق‌ترین مشاوران مدیران اجرایی هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد معین امروز در اجلاس مشترک شورای اسلامی استان و روسای شورای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: شهر اصفهان متعلق به همه شهروندان استان است و با وجود حضور سه دوره‌ای خود در شورای شهر اصفهان برخی مطالبی که در این جلسه عنوان شد، قابل رفع می‌دانم.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل مطرح شده نداشتن تشکیلات و نیرو در شوراها است، افزود: شورای شهر اصفهان آمادگی دارد که هر تعداد نیرویی که از شهرداری اصفهان مناسب دانستند به شورای استان معرفی کند تا تشکیلات شورای استان برقرار باشد و افراد لازم برای کمک به کار گرفته شوند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه چه در شهرستانها چه در استان نیازمندی‌ها بالا است، تصریح کرد: این درحالی است که استان اصفهان را یک استان برخوردار می‌دانند و اگر همه همکاری فراوان هم  داشته باشیم بعید است بتوانیم همه نیازهای شهروندان را پاسخگو باشیم.

معین در خصوص لزوم تعامل و هم‌افزایی ادارات گفت: خدمت استاندار هم عرض شد که در سال ۹۷ هر فعالیتی انجام می شود در راستای ایجاد هم‌افزایی و تعامل مشترک با ادارات است و بهتر است فرمانداران در جلسات بیشتر حضور یابند چرا که شوراها به عنوان صادق‌ترین مشاوران مدیران اجرایی هستند و فرمانداران و بخشداران در هیچ جایی چنین مشاورانی پیدا نمی‌کنند.

معین در خصوص اهمیت مطرح شدن نقش شوراها در جلسات اظهار کرد: از  معاون عمرانی استاندار اصفهان تقاضامندم در جلسات مختلف در حضور فرمانداران اهمیت نقش شوراهای شهرستان‌ها را بیشتر مطرح کنند چرا که شوراها به عنوان کمکی برای دیگر نهادها هستند و می‌توانند مشاور نمایندگان مجلس و مسئولان اجرایی باشند.

وی در خصوص لزوم جذب مشارکت مردم در اداره شهرها توسط شوراها، تصریح کرد: شوراها می‌توانند کمک های مردمی را جذب کنند که این کمک‌ها صرفا مالی نیست و اگر روابط شوراها و دستگاه‌های اجرایی بهتر شود قطعاً نتایج بهتری برای شهرها و روستاها حاصل می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر حضور نمایندگان مجلس در جلسات شوراها گفت: بارها از نمایندگان مجلس در جلسات شورا دعوت شده است و طرح‌های مختلف و منافع مردم را در حضور آنها مطرح کرده‌ایم که قطعا با چنین اقداماتی نقاط مشترکی برای همکاری شوراها با دستگاه‌ها پیدا می‌شود و امیدواریم مصداق " ما برای وصل کردن آمدیم" محقق شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار