اعزام ۵۰۰ مبلغ برای ترویج امر زکات در فارس/ جمع آوری ۴۱ میلیارد تومان زکات در استان

رئیس اداره زکات فارس از اعزام ۵۰۰ مبلغ برای ترویج امر زکات در ایام ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری رئیس اداره زکات فارس با بیان اینکه امسال فصل برداشت گندم همراه با ماه مبارک رمضان شده است، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۵۰۰ مبلغ برای ترویج امر زکات به نقاط مختلف استان فارس اعزام می‌شوند.

وی افزود: به همه ادارات شهرستان ابلاغ شده که با بهر‌ه‌گیری از روحانیون مستقر و روحانیونی که به صورت مقطعی در ایام خاص به نقاط مختلف اعزام می‌شود در ترویج امر زکات فعالیت کنند.

حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری ادامه داد: پارسال ۴۱ میلیارد تومان زکات مستحب، واجب و فطره در استان فارس جمع‌آوری شد که نسبت به سال ۹۵ که ۲۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: هر سال علاوه بر کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و موسسات خیریه نیز اقدام به جمع‌آوری زکات فطره می‌کنند و یا خود مردم زکات فطره را به فقرایی که می‌شناسند پرداخت می‌کنند.

رئیس اداره زکات فارس با بیان اینکه پارسال از محل جمع‌آوری زکات فطره حدود ۲۰۰ فقره جهیزیه خریداری و خانه چندین نیازمند نیز تعمیر شد، تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده زکات فطره از هیچ نقطه‌ای به نقطه دیگر انتقال داده نمی‌شود و در هر شهری که دریافت شود در همان شهر مصرف می‌شود.
انتهای پیام/ر

رشد ۸۰ درصدی جمع آوری زکات در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار