با حضور میهمانان خارجی کنفرانس افق نو؛

نشست دانشجویی بزم اندیشه در دانشگاه فردوسی برگزار شد

نشست دانشجویی بزم اندیشه با حضور پیتروان بورن دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا و الکساندر دوگین دانشمند برجسته ضد امپریالیست در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

نشست دانشجویی بزم اندیشه در دانشگاه فردوسی برگزار شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  پیتروان بورن دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکادر این نشست گفت: هدف من از اومدن به مشهد و به این دانشگاه سعی در درک بیشتر ایران و به اشتراک گذاشتن دیدگاه خودم با دانشجویان است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که ارتباط بین ایالات متحده و ایران ضعیف است و نیاز به بهبود داره و کاری که ما به عنوان شخص می‌توانیم انجام دهیم، سعی در بهبود این ارتباط هست.

دیپلمات سابق وزارت خارجه آمریکا درباره‌ی تصمیم جهان در رابطه با فلسطین، گفت: وضعیت در فلسطین بسیار پیچیده است و من وانمود به دانستن پاسخ نمیکنم. اما فکر می‌کنم که برای فلسطینیان باید سرزمینی باشد و از طریق صلح تصمیم گیری شود.

 پیتروان بورن افزود: مقاله من در خصوص رابطه ایران و ایالات متحده در خاورمیانه بود. خصوصا وقتی که شاهد نزاع قدرت بین کشورهایمان هستم و حس می‌کنم خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای ایران یک اشتباه جدی بود و به این روابط آسیب می‌زند.

وی گفت: این تصمیم، الگوی پیشرفتی که از 2015 شاهد بودیم را تغییر خواهد داد و من سعی کردم که دیدگاه‌های خودم را راجع به آن ارایه دهم.

پروفسور الکساندر دوگین دانشمند برجسته روسِ ضد امپریالیست در ادامه این نشست گفت: من در مقاله‌ام توضیح دادم که تفاوت جهان یک قطبی که امروزه توسط غرب و ایالات متحده به‌وسیله امپرالیسم بسط داده می‌شود، با چندقطبی گری چیست که در مقابل آن قرار گرفته است.

وی افزود: تقابلی بین نظریه‌ای که بشر باید دقیقا به شکل غرب و فرهنگ غربی مبدل شود و توضیح این‌که ما باید به منظور دفاع از هویت، فرهنگ، تمدن و ارزش هایمان، برعلیه آن مبارزه کنیم مطرح کردم.

دانشمند ضد امپریالیست روسی ادامه داد: علی رغم وجود این حقیقت که فرهنگ ها، ارزش‌ها و تمدن‌ها متفاوت اند، ما باید با هم در مقابل این تک قطبی‌سازی و جهانی شدنش مبارزه کنیم. با وجود متفاوت بودن، هویت‌های اسلامی، ایرانی، شیعه، هویت روسی، هویت چینی را بازسازی کنیم.

انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس و لزوم اتحاد و همبستگی دنیا به ویژه حاگیان حقوقو بشر، برای حل مسئله‌ی فلسطین و آزادی بیت المقدس شریف، از دیگر مسائلی بود که در این اجلاس مطرح شد.

انتهای پیام// م. ط
 

برگزاری نشست بزم اندیشه در دانشگاه فردوسی

برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.