مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خبرداد؛

خریداری برق نیروگاه‌های خانگی در لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان ازخریداری برق تولیدی نیروگاه‌های خانگی استان، به صورت تضمینی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فریدون خودنیا،مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان گفت:  انرژی خورشیدی فرصت مناسبی برای اشتغالزایی است و  تولید برق یک چالش ملی بوده ، با توجه به اینکه ماه‌های آینده خاموشی خواهیم داشت، وزارت نیرو شرایط مناسبی برای تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و خرید تضمینی ۲۰ ساله در نظر گرفته است.

خودنیا گفت: سرمایه گذاری اولیه برای راه اندازی هر نیروگاه خانگی ۲۵۰ میلیون ریال و درآمد ماهانه هر واحد نیروگاهی ۹ میلیون ۷۶۰ هزار ریال برآورد شده است که این میزان، سالانه با توجه به رشد تورم، افزایش می‌یابد.

وی افزود: شهرستان دلفان با پنج مگابایت کمبود تولید برق مواجه است که در صورت راه اندازی نیروگاه‌های خانگی، علاوه بر تولید این میزان، زمینه ایجاد یکهزار فرصت شغلی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر با ۱۲۵ نیروگاه خانگی در خرم آباد قرارداد بسته شده که از این تعداد ۳۷ واحد به مرحله فروش برق رسیده اند.
خودنیا با بیان اینکه سود راه اندازی نیروگاه‌های خانگی برق معادل ۳۵ تا ۴۰ درصد میزان سرمایه گذاری برآورد شده، بیان کرد: ضریب نفوذ برق در لرستان تقریبا ۱۰۰ درصد و سرمایه گذاری در هر نقطه استان امکانپذیر است.

انتهای پیام /د

برق نیروگاه‌های خانگی خریداری می‌شود

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار