مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خبرداد؛

کاهش ۱۷ درصدی بارش باران در لرستان نسبت به سال گذشته

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان ازکاهش ۱۷.۱ درصدی بارش باران در لرستان نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به بارندگی‌های استان گفت: در سال آبی جاری میانگین بارش‌های استان ۴۸۷ میلی‌متر بوده که با توجه به میزان بارش‌های سال گذشته که ۵۸۶.۶۸ میلی‌متر بوده است، ۱۷.۱ درصد کاهش بارندگی داشته‌ایم.

میرزایی افزود: میزان بارش‌ها در شهرستان بروجرد ۳۸۵.۵ میلی‌متر، در خرم‌آباد ۴۶۴ میلی‌متر، پلدختر ۳۳۵.۵ میلی‌متر و در شهرستان دورود ۴۳۱ میلی‌متر بوده که به ترتیب ۳۶.۵ درصد، ۱۵.۴ درصد، ۱۱.۸ درصد و ۳۶.۱ درصد نسبت به سال گذشته بارندگی کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های الیگودرز، ازنا، بروجرد و دورود به ترتیب کمترین بارندگی را داشته‌اند عنوان کرد: بارندگی در شهرستان ازنا ۲۸۵ میلی‌متر، در الیگودرز ۲۵۰ میلی‌متر و در ایستگاه گشور ۷۱۱.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳۹.۱ درصد، ۴۰.۸ درصد و ۲۰.۶ درصد بارندگی‌ها کاهش‌یافته است.

وی بابیان اینکه بارش‌های سال آبی جاری تنها در سه شهرستان افزایش داشته است اظهارداشت: بارندگی در شهرستان کوهدشت ۴۴۵ میلی‌متر، در دلفان ۶۵۶.۵ میلی‌متر و در شهرستان سلسله ۵۳۱.۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۳۱.۱ درصد، ۲۴.۷ درصد و ۲.۲ درصد بارش‌ها افزایش داشته است.

انتهای پیام/ د


بارش باران در لرستان نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.