طیبی مطرح کرد؛

بازار ۸/۸ میلیارد دلاری سلول درمانی در دنیا/ لزوم بسترسازی این صنعت در کشور

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: صنعت سلول درمانی بازار ۸.۸ میلیارد دلاری دارد و باید زیرساخت‌های لازم این صنعت را فراهم کنیم.

بازار ۸/۸ میلیارد دلاری صنعت سلول درمانی در دنیا / لزوم بسترسازی در صنعت سلول درمانی کشور
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا‌ طیبی‌ رئیس جهاد دانشگاهی‌ امروز در مراسم افتتاحیه پروژه سلول‌ درمانی که در یک شرکت دارویی برگزار شد، اظهار کرد: با تولید سلول‌ شعار «ما می‌توانیم»  باری دیگر تحقق پیدا کرده است و  معتقدم با تلاش و پشتکار می‌توان پیشرفته‌ترین فناوری‌ روز دنیا را تولید کنیم.

وی ادامه داد: تمام عملیات این پروژه‌ در داخل کشور به دست آمده است به طوری که‌ قابلیت‌ توسعه و حتی صادرات به منطقه و دنیا را دارد و پروژه سلول درمانی از دستاوردهای ملی بوده که می‌تواند مسیر انتقال فناوری از داخل به خارج باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی‌ با بیان اینکه سلول درمانی‌ از موضوعات مورد علاقه دانشگاه‌های دنیا در 2 دهه اخیر بوده است، گفت:  این علم زمینه تعامل بین رشته‌های مختلف‌ مانند بیولوژی‌، ریاضی‌ و مهندسی را ایجاد کرده است و امروزه پاسخگوی نیازهای مردم هر کشوری محسوب می‌شود.

بازار  ۱۷ میلیارد دلاری سلول درمانی دنیا تا سال ۲۰۲۰

طیبی‌ با اشاره به اینکه علم سلول‌درمانی در درمان انواع سرطان، بیماری‌های قلبی – عروقی، سیستم عصبی و  گوارش‌ کاربرد دارد، بیان کرد:  اکنون  سود  این صنعت در  بازار دنیا حدود 8.8 میلیارد دلار بوده است و در سال 2020 این میزان به 17 میلیارد دلار و تا سال 2050 به 530 میلیارد دلار می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دارویی بزرگ دنیا در صنعت سلول درمانی سرمایه‌گذاری‌های خوبی را انجام داده‌اند، افزود: تغییرات شگرفی‌ در حال رخ دادن است و  دنیا  به تربیت نیروی انسانی متخصص و ایجاد ساختارهای‌ متناسب با این صنعت می پردازد و اگر در ایران شرکت‌های دارویی را در این زمینه ساماندهی نکنیم برای تهیه سلول به بیماران‌ آسیب وارد می‌شود.

وی گفت: این صنعت بیشترین هزینه‌های دارویی برای کشور را رقم می‌زند اما باید برای کسب این دانش نیازمند فرهنگ‌سازی است و باید  بسترسازی‌ خوبی در این زمینه در کشور انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار