توجه به مشاغل خرد موجب کاهش فشار اقتصادی در جامعه می‌شود

قائم مقام کمیته امداد گفت: استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه و توجه به مشاغل خرد موجب کاهش فشار اقتصادی در جامعه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید امیرمنصوربرقعی، امروز (۲۵ اردیبهشت) در همایش اشتغال و توانمندی ۱۲۷۸ خانوار مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد که در مجتمع فجر سنندج برگزارشد گفت:با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر مبنی بر حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخلی و لزوم توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی می توانند به عنوان تکیه گاهی برای این دو بخش عمل کرده و علاوه بر مزایای کلان آن به درآمدزایی و استقلال خانواده نیز کمک کنند.

وی افزود:رسیدگی و توجه به خانواده‌های تحت پوشش امداد در راستای علاج ریشه‌های اصلی، تحقق عدالت و توزیع فرصت‌های یکسان برای همه احاد جامعه انجام می‌شود.
 
برقعی، راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی را نیازمند بودجه‌های کلان دانست و افزود: طرح‌های اشتغالزایی این مزیت را نسبت به بنگاه‌های اقتصادی دارند که با کمترین سرمایه گذاری زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کنند. 
قائم مقام کمیته امداد، با بیان اینکه سرمایه گذاری در بنگاه‌های اقتصادی مستلزم هزینه میلیاردی است، اضافه کرد: در عوض در مشاغل خرد و خانگی با متوسط سرمایه گذاری ۲۰ میلیون تومان می‌توان برای چند نفر شغل ایجاد کرد.
 
وی ادامه داد:پرداخت تسهیلات خرد علاوه بر ایجاد فرصت اشتغال موجب ایجاد روحیه امید و خود باوری مددجویان می‌شود.
 
برقعی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بومی منطقه و توجه به مشاغل خرد موجب کاهش فشار اقتصادی در جامعه می‌شود، اذعان کرد: مهمترین مولفه اشتغال زایی مددجویان همسویی با اقتصاد مقاومتی است.
 
وی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم از منابع صندوق توسعه اشتغال سهیمه و فرصت‌های شغلی بیشتری برای مشاغل خرد و خانگی مددجویان کمیته امداد محقق کنیم تا در سال‌های آتی شاهد خودکفایی جشن توانمندسازی مددجویان بیشتری باشیم.

انتهای پیام/م

راه اندازی بنگاه‌های اقتصادی، نیازمند بودجه‌های کلان است

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.