پوتین: تسلیحات نظامی جدید روسیه ضامن حفظ تعادل قدرت در جهان است

رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی در جمع ژنرال‌های بلندپایه این کشور، تسلیحات نظامی جدید کشورش را تضمینی برای برقراری تعادل قدرت در جهان دانست.

پوتین: تسلیحات نظامی جدید روسیه ضامن تعادل قدرت در دنیا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در جمع ژنرال‌های بلندپایه این کشور ضمن تشریح اولویت‌های نوین‌سازی تسلیحات بازدارنده‌ روسیه تاکید کرد سامانه‌های تسلیحاتی جدید روسیه -که در حال توسعه و بهره‌برداری هستند- تعادل قدرت در دنیا را برای دهه‌ها تضمین می‌کنند.

 پوتین روز سه شنبه  یادآور شد دستاوردهای جدید روسیه در دنیا بی‌نظیر است و مشابهی ندارد. رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد کشورش مجبور به توسعه تسلیحات نظامی جدید خود شد تا از این طریق تعادل استراتژیک در دنیا را در دهه آتی تضمین نماید.

رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد اجرای کامل برنامه‌های نظامی مستلزم توجه و نظارت دائم است. پوتین تاکید کرد در حالی که تسلیحات پیشرفته، امنیت کشور را ارتقا می‌بخشد، روسیه باید اهتمام کافی به مدرن‌سازی بازدارنده هسته‌ای روسیه اختصاص دهد. او خاطرنشان کرد: نیروهای استراتژیک هسته‌ای اهمیت قابل توجهی در زمینه امنیتی و دفاعی دارند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: در طول سال بخش هوایی با سه گانه هسته‌ای بمب‌افکن‌های موشکی مدرن تی یو-95 ام اس و تی یو-160 مجهز به موشک پیشرفته کروز دوربرد کا اچ-101 و کا اچ-102 تجهیز خواهد شد.

پوتین همچنین در این سخنرانی بر اهمیت راه‌اندازی به موقع پنج زیردریایی کلاس بری، که در حال حاضر در دست تولید است، تاکید کرد. نسل جدید راکتور هسته‌ای همچنین امکان نفوذ زیردریایی‌های موشکی استراتژیک را به عمق 480 متری میسر می‌کند. همچنین این نسل جدید می‌تواند ناوبری خودکار خود را تا سه ماه ادامه دهد و به لطف آخرین دستاوردهای کاهش صدا در مقایسه با نسل پیشین زیردریایی‌ها تقریبا بی‌صدا عمل می‌کند.

مطابق با مقررات برنامه‌های مربوط به تسلیحات دولتی، رئیس جمهور روسیه یادآور شد روسیه همچنان به جایگزینی موشک‌های Topol قدیمی با سیستم‌های جدید یارس ادامه خواهد داد و این تسلیحات تا پایان سال میلادی جاری در اختیار 14 هنگ نظامی قرار خواهد گرفت. رئیس جمهور روسیه همچنین خواستار تکمیل توسعه و تولید انبوه سامانه ضد موشکی زمین به هوا اس-500 شد که قادر به نشان گرفتن اهداف در ارتفاعات فوق‌العاده بالا حتی در نزدیکی فضا است. مدرنیزه‌سازی سیستم تسلیحاتی دفاعی هوایی کوتاه و میان برد پانتسیر نیز در این سخنرانی مورد تاکید رئیس جمهور روسیه قرار گرفت.

علاوه بر موشک بالستیک آر اس-28 سارمات، که جدیدترین موشک بالستیک بین‌قاره‌ای با سوخت مایع است و نیز فناوری دفاع هوایی لیزری که در ماه مارس رونمایی شد، مسکو در حال حاضر موشک‌های کروز بین‌قاره‌ای هسته‌ای و یک فروند هواپیمای بدون سرنشین با قابلیت بکارگیری زیرآب را در اختیار دارد. در حالی که تمامی تسلیحات جدید در آزمایش‌ها موفقیت آمیز عمل کرده‌اند برخی از آنها در نیروی نظامی روسیه بکار گرفته شده و برخی دیگر همچنان برای افزایش عملکرد مورد آزمایش هستند.

در ماه مارس سال جاری میلادی نیز رئیس جمهور روسیه مجموعه تازه‌ای از سامانه‌های تسلیحاتی جدید روسیه را معرفی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار