ساجدی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقال سفارت آمریکا به قدس تنها یک مانور تبلیغاتی است

کارشناس مسائل سیاست خارجه گفت: انتقال سفارت آمریکا به قدس فقط یک مانور تبلیغاتی برای تحکیم رابطه اسرائیل با آمریکا است.

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس تنها یک مانور تبلیغاتی استمحمد ساجدی کارشناس سیاست خارجه  در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به طرح انتقال انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس که سرانجام عملیاتی شد، اظهار کرد: از ده سال گذشته به این طرف مشاهده می شود آمریکایی ها بعد از اشغال افغانستان به تدریج در حال عقب نشینی از این منطقه است.

وی افزود: در ابتدا آمریکا، افغانستان و عراق را ترک کرد و سوریه را از دست داد، حتی انتخابات کردستان عراق را نیز از دست رفته دید. اکنون تنها جایی که برای آمریکا باقی مانده سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی است.

کارشناس سیاست خارجه گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس یک مانور برای تثبیت و احیای قدرت از دست رفته آمریکا در منطقه است.

ساجدی گفت: انتقال سفارت به قدس بر خلاف تمام تعهدات بین المللی است که حتی اسرائیلی های بی طرف هم با آن مخالف اند، حتی هیچ کدام از کشور های اروپایی نیز با این انتقال موافقت نکردند، در حالیکه ترامپ بازهم کار خود را کرد، بنابراین این حالت به خاطر تعصبات مذهبی درون اسرائیل و از سوی منطقه نمی تواند مورد حمایت قرار بگیرد. 

وی گفت: انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس فقط یک مانور تبلیغاتی برای تحکیم رابطه اسرائیل با آمریکا است .

کارشناس سیاست خارجه گفت: این انتقال برای رژیم صهیونیستی یک تبلیغات بسیار وسیعی است که بتواند اعلام کند بیت المقدس شرق و غرب برای اسرائیل است .

ساجدی افزود: این انتقال قطعا در آمریکا مورد حمایت قرار نخواهد گرفت.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار