سران ۲۸ کشور اروپایی برای اتخاذ رویکردی مشترک در برابر ترامپ گردهم می‌آیند

سران کشور‌های اتحادیه اروپا در پایتخت بلغارستان به منظور بررسی پاسخ مشترک این اتحادیه به آمریکا در پی تصمیمات جنجال‌برانگیز رئیس جمهور آن گرد هم می‌آیند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت سران کشور‌های اروپایی شامگاه چهارشنبه در پایتخت بلغارستان به منظور بررسی پاسخ مشترک این اتحادیه به آمریکا در پی تصمیمات جنجال برانگیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، در مورد توافق هسته‌ای ایران و تجارت بین‌الملل گرد هم می‌آیند.

سران ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا همچنین قرار است در این نشست به خشونت‌های خونین غزه در پی افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی که در جریان آن ده‌ها فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند، بپردازند.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا، در دعوتنامه سران این اتحادیه نوشت: «ما در این نشست به تحولات بین المللی اخیر به ویژه اعلام خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و مسائل تجاری (بین آمریکا و اروپا) و همچنین رویداد‌های فاجعه بار نوار غزه خواهیم پرداخت.»

شام کاری ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا مقدمه‌ای است بر نشست سران این اتحادیه با سران شش کشور منطقه بالکان (آلبانی، بوسنی هرزگوین، صربستان، مونته نگرو، مقدونیه و کوزوو) که روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. نشست روز پنجشنبه با هدف تقویت روابط اتحادیه اروپا با این منطقه که روسیه تلاش می‌کند نفوذ خود را در آنجا گسترش دهد، برگزار می‌شود.

اعضای اتحادیه اروپا در این نشست وحدت کامل خود را در برابر چالش‌های (ایجاد شده از سوی) آمریکا به خصوص در مورد خروج از توافق هسته‌ای ایران نشان خواهند داد.

دونالد توسک گفت: «می‌خواهم (در این نشست) بدون هیچگونه ابهامی مجددا تأکید کنیم تا زمانی که ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند باشد، اتحادیه اروپا نیز به آن پایبند خواهد بود.»

ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز قرار است امشب وضعیت مذاکرات جاری با آمریکایی‌ها درباره تعرفه‌های گمرکی بر فولاد و آلومینیوم را تشریح کند.

یونکر با بیان اینکه اتحادیه اروپا خواستار معافیت دائم از تعرفه‌های گمرکی آمریکاست، تأکید کرد: «پیشنهاد می‌کنم موضع محکم خود را در برابر آمریکا حفظ کنیم. این تنها راه حفاظت از منافع اروپاست.»

یک مسئول اروپایی گفت: «سران ۲۸ کشور اتحادیه اروپا در این نشست علاوه بر مسئله ایران و تجارت، به حوادث مرگبار غزه که آن نیز از پیامد‌های تصمیمات ترامپ است، خواهند پرداخت.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار