ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان و دندان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، گام موثری در ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان و دندان دانش آموزان برداشته شد.

ارتقاء شاخص‌های سلامت دهان و دندان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دکتر بهمن کلالی افزود: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، شاخص سلامت دهان و دندان از ۲.۰۹ به ۱.۷ رسید که ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در این مدت معاینات دهان و دندان به میزان ۶ برابر نسبت به قبل از طرح تحول سلامت افزایش پیدا کرده و ترمیم دندان یا فیشورسیلانت (شیاربند پوسیدگی) دندان‌ها برای پیشگیری از پوسیدگی دندان ۲.۵ برابر افزایش پیدا کرده و خدمات هم در این مدت بیشتر شده است.

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به مقاوم کردن دندان در مقابل پوسیدگی خاطر نشان کرد: تا پیش از برنامه تحول نظام سلامت ۱۵ درصد دانش آموزان زیر پوشش معاینه، آموزش، غربالگری و فیشورسیلانت قرار گرفتند که در حال حاضر این میزان به ۹۵ درصد رسیده است.

دکتر کلالی، اجرای برنامه دندانپزشک خانواده در حدود ۹۰ درصد مراکز روستایی و شهر‌های با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر را از دیگر اقدامات مهم دانست و خاطرنشان کرد: در این طرح خدمات رایگان برای گروه‌های هدف انجام می‌شود و گروه هدف شامل افراد زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده هستند.

وی افزود: راه اندازی و مستقر شدن سه دستگاه کلینیک سیار دندانپزشکی در حاشیه شهر به منظور ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم و نوسازی و بازسازی تجهیزات دندانپزشکی در ۷۰ درصد مراکز دندانپزشکی از دیگر اقدامات مهم در این حوزه به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام// ج.ر
 

کاهش شاخص سلامت دهان و دندان از ۲.۰۹ به  ۱.۷ در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.