روسیه واردات سیب زمینی سرخ کرده را از اروپا و آمریکا ممنوع کرد

اتحادیه ملی کشاورزی روسیه اعلام کرد به دستور دولت از این پس واردات سیب زمینی سرخ کرده از کشور‌های اروپایی و آمریکا به این کشور متوقف می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس، اتحادیه ملی کشاورزی روسیه اعلام کرد این کشور از این پس واردات سیب زمینی سرخ کرده از کشور‌های اروپایی و آمریکا را متوقف می‌کند.

بر اساس گزارش این اتحادیه، در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۹۴ درصد از سیب زمینی سرخ کرده موردنیاز روسیه از کشور‌های اروپایی وآمریکا وارد شد. این در حالی است که با تکمیل تجهیزات لازم برای تولید این کالا در روسیه، از این پس سیب‌زمینی سرخ کرده به عنوان یکی از مواد غذایی اصلی، داخل این کشور تهیه می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه ملی کشاورزی روسیه، نیاز بازار این کشور ۱۰۶ هزار تن در سال است که پیش از این حدود ۹۵ درصد آن از دیگر کشور‌ها وارد می‌شد، این در حالی است که با تکمیل تجهیزات لازم برای تولید سیب زمینی سرخ کرده، امکان تولید ۱۱۰ هزار تن از این محصول در داخل روسیه ممکن است.

این اقدام دولت روسیه در راستای حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته است و ضمن ایجاد اشتغال، امکان ارائه محصول باکیفیت و ارزان به شهروندان روس فراهم شده است.

دولت روسیه همچنین طی حکمی به رستوران‌های خارجی فعال در این کشور از جمله رستوران زنجیره‌ای مک دونالد -- که فعالیت خود را از دهه ۱۹۹۰ در شهر‌های روسیه آغاز کرده—دستور داد سفارشات خود را از محصولات تولید داخل تهیه کنند  و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

در حال حاضر سیاست اصلی دولت روسیه در راستای مقابله با تحریم‌های غرب است. سیب زمینی سرخ کرده، یکی از مواد غذایی اصلی مردم روسیه است که دولت تا چند ماه قبل با هزینه بالا از تولیدکنندگان اروپایی و آمریکایی خریداری می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار