علی‌رغم اعتراض پیونگ‌یانگ؛ مانور نظامی کره جنوبی و آمریکا طبق برنامه برگزار می‌شود

کره جنوبی اعلام کرد علی‌رغم اقدام کره شمالی در لغو دیدار بلندپایه میان مقامات دو کشور در اعتراض به مانور هوایی واشنگتن-سئول، این تمرین نظامی مشترک طبق برنامه انجام خواهد شد.

علی‌رغم اعتراض پیونگ‌یانگ؛ مانور مشترک کره جنوبی و آمریکا طبق برنامه برگزار می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد علی‌رغم اقدام کره شمالی در لغو یکجانیه دیدار بلندپایه میان سران دو کشور در اعتراض به مانور نظامی واشنگتن-سئول، این تمرین هوایی مشترک طبق برنامه برگزار خواهد شد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، وزارت دفاع کره جنوبی در یادداشتی که در اختیار رسانه ها قرار گرفت، اعلام کرد: این مانور طبق برنامه‌ریزی ها انجام خواهد شد و در این خصوص تفاوتی میان کره جنوبی و آمریکا وجود ندارد. این وزارتخانه همچنین مدعی شد: این تمرین نظامی مشترک تنها با هدف افزایش مهارت های خلبان ها برگزار می شود و یک مانور تهاجمی نیست.

بیانیه وزارت دفاع کره جنوبی پس از آن منتشر می شود که سانگ یانگ-مو، وزیر دفاع کره جنوبی و ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیروهای آمریکایی-کره‌ای، امروز در نشست فوق العاده ای، واکنش پیونگ یانگ به مانور نظامی مشترک واشنگتن-سئول را بررسی کردند.

پیونگ یانگ همچنین تهدید کرده است دیدار بلندپایه میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی، را لغو می کند؛ اما واشنگتن تا این لحظه اطلاعیه رسمی در این باره دریافت نکرده است.

آمریکا و کره شمالی روز جمعه، مانور هوایی مشترک دو هفته ای «مکس تاندر» (Max Thunder) را آغاز کردند. کره شمالی می گوید این تمرین نظامی نقض موافقت‌نامه «پانمونجوم» است و در اعتراض به این اقدام، مذاکرات بلندپایه پیونگ‌یانگ-سئول را که قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، لغو کرد. سئول از این اقدام پیونگ یانگ ابراز تأسف کرده است؛ اما واشنگتن می گوید هنوز به برگزاری دیدار میان ترامپ و کیم جونگ-اون امید دارد. دو طرف قرار است دوازدهم ژوئن (بیست و دوم خرداد) در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

گزارش اسپوتنیک می افزاید رهبر کره شمالی و مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، ماه آوریل سال جاری میلادی (2008) در یک رویداد تاریخی در دهکده صلح پانمونجوم دیدار کردند. دو طرف همچنین در این روز، بیانیه ای مشترکی را با هدف عاری سازی هسته ای شبه جزیره کره و پایان رسمی جنگ میان دو کره (در بین سال های 1950 تا 1953 میلادی) امضا کردند.
انتهای پیام/

برگزاری مانور هوایی آمریکا و کره جنوبی علی‌رغم اعتراض پیونگ‌یانگ

برچسب ها: آسیا ، آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار