تکیه بر مدل تعامل با پرهیز از رویکرد سازش و تعارض

معاون استاندارخراسان رضوی گفت : تکیه بر مدل تعامل با پرهیز از رویکرد سازش و تعارض مورد تاکید است .

تکیه بر مدل تعامل با پرهیز از رویکرد سازش و تعارض به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  سید جواد حسینی در همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی سراسر کشور در سالن همایش های وزارت کشور افزود : وزارت کشور که سیاست های عمومی دولت را از طریق استانداری ها و فرمانداری ها راهبری و نظارت می نمایدبه شدت نیازمند ایجاد رویه های واحد و درک مشترک است.

وی ادامه داد : نیاز وزارت کشور فرهنگ سازمانی مشترک از سطح ستاد تا استانداری ها، فرمانداری ها و نهایتا سازمان پایه یعنی بخشداری ها است.

معاون استاندارخراسان رضوی گفت : وزارت کشور برای ایجاد این فرهنگ سازمانی باید مرتب این سیاست های راهبردی را تبیین ، تحلیل ، نظارت و ارزیابی نماید.

حسینی افزود : برای اینکه دارای سازمانی یادگیرنده و تجدید حیات شونده باشیم باید سازمان ها مرتب و مستمر در جهت توانمد سازی مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد : یکی از راهکارهای توانمند سازی مدیریت مشارکتی است که در جلسات معاونین سیاسی می تواند این تجربیات موفق تجربه گردانی شود تا از این طریق هم مشارکت همه اجزای سازمان و هم توجه به اصول مدیریت دانش را برای تجدید حیات سازمان مورد نظر قرار دهیم.

معاون استاندارخراسان رضوی با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف و راهبردهای دولت باید همه اجزا و ارکان با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند گفت : با پرهیز از رویکرد سازشی و نیز مدل تعارضی و تکیه برمدل ارتباطی یعنی ارتباط تعاملی میتواند به پشیبرد اهداف کمک کرد.

حسینی افزود : از این طریق ضمن اینکه به اصول و راهبردهای دولت تمرکز و تامل داریم برای پیش بردن اهداف ، تعامل و همکاری مناسب با حفظ اصول با ائمه جمعه، نمایندگان ، احزاب و تشکل ها را ملاک عمل قرار دهیم.

وی ادامه داد : در این خصوص هیچگاه شعارهای راهبردی دولت و مطالبات مردم را نباید به فراموشی بسپاریم.

معاون استاندارخراسان رضوی با تقدیر ازعملکرد وزارت کشور در حوزه آسیب های اجتماعی گفت : ایجاد سازمان اجتماعی در حد معاون وزیر در وزارت کشور، طرح موضوع آسیب های اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری و حساس سازی جامعه و ودست اندرکاران در خصوص آسیب های اجتماعی کارهای بسیار ارزشمندی است.

حسینی افزود : در عین حال باید اعتبارات اجتماعی همچنان به موضوعات اولویت دار، فراگیر، مساله ساز و در عین حال مشارکتی، زودبازده و نوآورانه اختصاص یابد.

وی ادامه داد : از طرف دیگر در حوزه آسیب ها باید از عمومیت بخشی آمار آسیب ها در عرصه عمومی دوری جست و از طرف دیگر به جای برجسته سازی باید به رویکرد مثبت نگر تغییر رویه داد.

معاون استاندارخراسان رضوی در ادامه گفت: در عرصه عمومی باید پیش از طلاق بر خانواده موفق و پایدار و ازدواج آسان و موفق متمرکز شد و از طرفی باید بر رویکرد جانشین سازی در حوزه الگو برداری برای مخاطبین و جوانان اقدام نمود.

حسینی افزود: در همین راستا در استان خراسان رضوی طرح جامع تعاملات گرم در حوزه خانواده و نیز طرح نهضت ازدواج آسان و موفق در حال طراحی و انجام است.

وی ادامه داد: در کنار این مساله توجه به سمن های حامی و همدرد بسیار مهم است بویژه سمن های همدرد در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بسیار نقش آفرین هستند.

معاون استاندارخراسان رضوی گفت: در استان خراسان رضوی از طریق مشارکت تشکل های مردمی بویژه تشکل های همدرد کاهش 10 درصدی جرایم حاشیه شهر مشهد و کاهش اعتیاد را شاهد هستیم.

انتهای پیام // ف.م

 
 



برگزاری همایش معاونان سیاسی، امنیتی و اجتماعی سراسر کشور در سالن همایش های وزارت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.