بحث داغ جرمی کوربین و ترزا می‌ بر سر برکسیت در صحن مجلس عوام انگلیس

نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب کارگر این کشور در جلسه مجلس عوام، بحث‌های جدی بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) داشتند.

بحث داغ کوربین و می بر سر برکسیت در صحن مجلس عوام انگلیسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، در جلسه مجلس عوام انگلیس جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، دولت ترزا می را برای قرار گرفتن در آشفتگی کامل بر سر مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) مورد انتقاد قرار داد.

کوربین به سخنان ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در این باره اشاره کرد که وی هشدار داده بود ایجاد وقفه و عدم اطمینان ناشی از اختلاف در میان اعضای  کابینه بر سر خروج این کشور از اتحادیه اروپا، سرمایه‌گذاری و فرصت‌های شغلی را در انگلیس در معرض خطر قرار می‌دهد.

رهبر حزب کارگر انگلیس برای دومین هفته متوالی با تمرکز بر موضوع خروج این کشور از اتحادیه اروپا، نخست وزیر این کشور را به علت ناتوانی در متحد کردن اعضای کابینه‌اش در ارائه یک برنامه واحد و ناامیدی او در زمان مذاکره با اعضای اتحادیه اروپا به شدت مورد انتقاد قرار داد.

کوربین در این باره گفت: اختلافات در میان اعضای کابینه حاکی از آن است که پس از پنج ماه پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است. رهبر اپوزیسیون انگلیس (جرمی کوربین) افزود: واقعیت این است که اعضای کابینه انگلیس بیشتر تمایل به مذاکره و گفتگو با یکدیگر دارند تا گفتگو با اتحادیه اروپا.

ترزا می با تصدیق اینکه برنامه او برای یک سیستم گمرکی که به انگلیس اجازه دهد تا  معاملات تجاری خود را با حداقل تنش شکل دهد اصلا آسان نیست، در عین حال وی حزب کارگر را به نداشتن یک برنامه منسجم در خصوص برکسیت متهم کرد.

کوربین بارها و به طور علنی نخست وزیر انگلیس را برای اختلاف بر سر ترتیبات گمرکی مورد انتقاد شدید قرار داد و با طرح این سوال بحث خود را آغاز کرد: زمانی که نخست وزیر در پایان هفته اعلام کرد او به دنبال کمترین اختلافات ممکن است او درباره تجارت با اتحادیه اورپا صحبت می‌کرد یا جلسه بعدی کابینه خود؟

می در واکنش به کوربین گفت: فکر می‌کنم آقای کوربین به خوبی می‌داند این دولت برنامه خروج از اتحادیه گمرکی اروپا را دنبال می‌کند و اطمینان داریم زمانی اینکار را انجام خواهیم داد که تجارت خود با اتحادیه اروپا را با کمترین اختلاف ممکن پیش ببریم. ما یک راه‌حل برای اطمینان از این موضوع داریم و آن این است که ما مرز جدی میان ایرلند شمالی و ایرلند را نخواهیم داشت و همچنین ما سیاست تجاری مستقلی را دنبال می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس همچنین از سوی کوربین برای ارائه جزئیات مربوط به برنامه گمرکی تحت فشار قرار گرفت. می در پاسخ تاکید کرد: اکنون می‌گویم که دستیابی به اهدافی که من پیشتر آنها را مشخص کردم، آسان نیست.

کوربین در ادامه با یادآوری ارقام رشد پایین انگلیس و هشدار شرکت‌های ایرباس و فورد درباره بازرسی مرزی گفت: وقتی نخست وزیر نمی‌تواند حتی اعضای کابینه خود را در این باره متقاعد کند چه شانسی برای راضی کردن 27 کشور  اروپایی دارد.

در پایان کوربین افزود: 23 ماه از زمان برگزاری همه‌پرسی مربوط به برکسیت می‌گذرد. تنها 10 ماه برای به نتیجه رساندن مذاکرات فرصت داریم. با این حال دولت در آشفتگی کامل قرار دارد. مشاغل بسیاری در معرض خطر هستند. بسیاری از کسب و کارها در حال بررسی جابجایی خود به مکانی خارج از انگلیس هستند. دولت آنچنان درگیر مذاکره داخلی با اعضای خود است که نمی‌تواند با کسی دیگر گفتگو کند. اگر نخست وزیر نمی‌تواند مذاکراتی را برای دستیابی به توافقی مناسب برای انگلیس شکل دهد چرا آنرا کنار نمی‌گذارد و انجام مذاکرات برای اتحادیه گمرکی جدید و جامع را به حزب کارگر واگذار نمی‌کند.

می در پاسخ کوربین گفت: تنها حزب محافظه‌کار برای اجرای برکسیت مورد اعتماد مردم انگلیس هستند. برکسیتی که در جهت اهداف مردم ما است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار