بخشایشی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران نباید در برجامی بماند که هیچ سودی برایش ندارد

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: ایران باید در یک کمیسیون مشترک بین روسیه و چین خروج خود از برجام را به صورت رسمی بیان کند.

ایران نباید در برجامی بماند که هیچ سودی برایش ندارداحمد بخشایشی کارشناس مسائل سیاست خارجی  در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشراره به عدم ارائه تضمین برجام از سوی اروپا اظهار کرد: اگر اروپا تضمین نمی دهد، باید از قرارداد برجام خارج شد؛ البته در حال حاضر مقامات ایران تمایل به ادامه برجام چه با آمریکا چه بدون آمریکا هستند.

وی ادامه داد: اگر ایران نیت خروج از برجام را داشته باشد، می تواند یک کمیسیون مشترک با با روسیه و چین برگزار کند و پروسه خروج خود از برجام را به صورت منطقی بیان و در ادامه کار را تمام کند. ایران علت خروج خود را از برجام ، خروج آمریکا و عدم تامین منافع خود بیان کند.

بخشایشی افزود: در حال حاضر ماندگاری ایران در برجام به صلاح نیست، زیرا اگر قرار باشد اروپا تضمینی ندهد و حرف های آمریکا را دیکته کرده و همانند آمریکا اظهار نظر کند که موشک های خود را محدود کنید و دخالت های خود را در منطقه کم، غنی سازی خود را دائمی کنید و در پایان نیز هیچ تضمینی به ایران ارائه ندهد؛ ایران نباید در برجامی بماند که هیچ سودی برایش ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۲:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
زیر این بر جام ، نیم برجامی هست ؟ اروپایی ها دنبال اون نیم برجامند!( قدرت دفاعی )
آخرین اخبار