پیشگیری رویکرد اصلی تمام تدابیر امنیتی و انتظامی است

فرمانده انتظامی استان کرمان شناسایی به موقع تهدیدات و آسیب‌ها و برنامه ریزی تمام تدابیر با رویکرد پیشگیری را یک اصل مهم در اجرای ماموریت‌های انتظامی برشمرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار رضا بنی اسدی فر، فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پیشگیری موثر از وقوع جرایم، برنامه ریزی برای اقدامات و مناسبت‌های مختلف و همچنین ارتقاء دانش عملی کارکنان در ماموریت‌ها از مهمترین اهداف پلیس است.

وی افزود: در همین زمینه یک سری مهارت‌های عملی و تجربی به کارکنان آموزش داده می‌شود که لازم است این موازین آموزشی به سبب نوع خاص وظایف و مسئولیت‌های عرصه نظم و امنیت به تمامی کارکنان زیرمجموعه و سرانگشتان منعکس شود.

سردار بنی اسدی فر بیان داشت: استان کرمان به سبب موقعیت جغرافیایی خاص و همجواری با مناطق هم مرز با کشور‌های نیمه شرقی کشور یک محدوده مهم به شمار می‌آید و یک سری تهدیدات و آسیب‌های خاص وجود دارد که همواره باید با رصد مسائل نسبت به آن‌ها هوشیار باشیم.

وی ادامه داد: در این راستا هیچ کار و ماموریتی را نباید ساده بگیریم بلکه باید همواره با حفظ آمادگی رزمی و تجهیزاتی از وقوع حوادث و سوانح پیشگیری کنیم که مهمترین اصل در این زمینه توجه جدی به آموزش کارکنان و ارتقاء مهارت‌های علمی و عملی آنان است.

سردار بنی اسدی فر یادآور شد: از جمله مسائلی که برای استان و همه مناطق تهدیدزا قلمداد می‌شود موضوع شکست‌های عوامل تروریستی درکشور‌های همسایه غربی و موضوع انتقال آنان به دیگر نقاط از جمله به کشور‌های شرق کشور است که همه رده‌های انتظامی به ویژه مقر‌های انتظامی نقاط دوردست باید با گسترش اقدامات اطلاعاتی و رصد هرگونه تحرک، به طور جدی آمادگی همه جانبه خود را حفظ و تقویت کنند.

وی با اشاره به حادثه حمله به یکی از مقر‌های انتظامی مرزی و شهادت چند تن از همکاران طی سال گذشته تصریح کرد: در این حادثه نیرو‌های مستقر در ورودی این مقر از آمادگی خوبی برخوردار بودند که همین موجب شد عوامل تروریستی در عملیات انفجار و تخریب این مقر انتظامی ناکام بمانند.

مسئول ارشد انتظامی استان اظهار داشت: هر روز و هر ماموریتی که انجام می‌دهیم یک تجربه تکرارنشدنی است که روسا و مدیران باید ضمن آموزش مستمر و نظارت بر کارکنان زیرمجموعه تا حد امکان از زمینه‌های وقوع شکست‌های حفاظتی و آسیب کارکنان پیشگیری کنند.
انتهای پیام/ی

آمادگی نیروهای نظامی در برخورد با حوادث تروریستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار