لزوم حفظ عزت ملی در برابر برجام

امام جمعه ریگان گفت: با خروج امریکا از برجام دستگاه دیپلماسی با حفظ عزت ملی طوری عمل کند که دشمن خیال نکند که ما تسلیم شده ایم وتحریم‌ها را روز به روز بیشتر کند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی امام جمعه ریگان با گلایه از مسئولین شهرستان مبنی بر اجرایی نشدن یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سال گذشته تا کنون گفت: سال گذشته مقررشد یکی از مکان‌های شهرستان به نام حضرت ابوطالب (ع)نامگذاری شود که متاسفانه تا کنون مسئولین در این زمینه عمل اقدامی نکرده اند.
امام جمعه ریگان در ادامه به دیدار، ولی امر مسلمین با شرکت کنندگان کنگره شیعه در علوم اسلامی اشاره نمود وابراز کرد: معظم له فرمودند امروز هر حرکتی که به اتحاد اسلامی بینجامد مبارک است ونیت دشمنان امروز ایجاد تفرقه است .

حجت الاسلام رنجبر ماهانی به روز جهانی جمعیت اشاره کرد وافزود :مقام معظم رهبری چند سالی است که به بحث جمعیت کشور اشاره کرده اند و فرموده اند فرزند آوری یک مجاهدت بزرگ است ما با خطا‌هایی که داشته ایم با عدم دقت‌هایی که از ما‌ سر زده است یک برهه‌ای در کشور ما این مساله مورد غفلت قرار گرفت وامروز خطراتش را مشاهده می‌نماییم .

امام جمعه ریگان افزود: مقام معظم رهبری اظهار داشتند من بار‌ها اعلام کرده ام که پیر شدن کشوروپیر شدن نسل جوان در چندین سال بعد از همان چیز‌هایی است که اثرش بعدا ظاهر خواهد شد وآن روز دیگر قابل علاج نیست .

حجت الاسلام رنجبر ماهانی با اشاره به اینکه سیاست تک فرزندی ودو فرزندی که در گذشته وحال از سیاست‌های غلطی بوده است که رشد جمعیت کشور را تهدید می‌کند اظهار کرد: امیدواریم که شاهد افزایش رشد جمعیت باشیم .

وی به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره نمود واظهار کرد :در جنگ نظامی خرمشهر را با مقاومت وایثار وتکیه بر ظرفیت داخلی توانستیم آزاد کنیم جنگی که امروز دشمن برای نظام جمهوری اسلامی تدارک دیده است جنگ اقتصادی است .

حجت الاسلام رنجبر ماهانی بیان داشت: امروز آزادی خرمشهر اقتصادی به مراتب پیچیده‌تر وسخت‌تر از آزادی خاک خرمشهر است.

وی افزود :در آزادی خرمشهر اقتصادی باید از کالای ایرانی وتولیدات ملی وداخلی حمایت قاطع صورت گیرد .

امام جمعه ریگان ابراز کرد: انتقال سفارت امریکا به قدس با تظاهرات و واکنش مردم فلسطین روبه رو شد که در این تظاهرات چندین نفر از فلسطینی ها مجروح و به شهادت رسیدند که با سکوت مرگبارجهان اسلام مواجه بودیم .

حجت الاسلام رنجبر ماهانی اظهار کرد :به دنبال این جنایت شرم آور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به جای اینکه این جنایات را محکوم کند یک مواضع محتاطانه‌ای گرفت واز فلسطینی ها ونظامیان صیهونیست درخواست کرده است که برای از دست نرفتن جان افراد حدا کثر خویشتن داری را به کار ببندند.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا حاضر نشد در یک روزی که چندین نفر کشته ومجروح شوند یک محکومیت صادر کند اظهار کرد: حال سئوال این است که آیا اتحادیه اروپا در ادامه برجام قابل اعتماد است .

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه اتحادیه اروپایی که محتاطانه سخن می‌گوید وطوری سخن می‌گوید که رفیقان اوناراحت نشوند افزود: آیا این اتحادیه اروپا در ادامه برجام قابل اعتماد است .

وی افزود :رهبر عزیزمان فرمودند من به اروپائی‌ها هم مثل آمریکائی‌ها اعتماد ندارم پس چرا بعد از خروج امریکا از برجام تیم مذاکره کننده به دنبال چانه زنی با اتحادیه اروپاست.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی بیان کرد:با خروج امریکا از برجام دستگاه دیپلماسی باید عزت ملی را حفظ کند وطوری عمل کند که دشمن خیال نکند که ما تسلیم شده ایم وتحریم‌ها را روز به روز بیشتر کند .

وی افزود: مسئولین ومذاکره کنندگان ودولت فراموش نکنیدکه دشمن گستاخ ما چندین میلیون دلار در منطقه غرب آسیا برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران هزینه کرده است.

انتهای پیام/ی

ایران وارد جنگ اقتصادی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار