دانستنی‌های علمی؛

پمادی طبیعی برای انواع زخم ها/ چه غذا‌هایی مغزتان را کوچک می‌کند؟/ کشف دارویی جدید برای درمان سرماخوردگی/ روشی جدید برای طبخ سالم حبوبات

رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه، غلات ماهی، لبنیات و کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی بهترین رژیم غذایی برای دوری از زوال عقل است.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

راه هضم بهتر لوبیا 

برخی از حبوبات برخلاف اندازه کوچکشان، از خواص بسیار زیادی برخوردار هستند، یکی از این حبوبات، لوبیاست.

لوبیا یک خوراکی مفید برای ریه و کلیه بوده و باعث افزایش شیر در مادران شیرده می‌شود. خوراک لوبیا را می‌توان یک داروی فوق العاده برای درمان سرفه‌های خشک دانست، لوبیا به نسبت بسیاری از حبوبات دیگر، نفخ زیادی به همراه ندارد، به همین دلیل مصرف لوبیا راحت‌تر است.

بهتر است بدانید که استفاده از زنجبیل، زیره، آویشن، فلفل و دارچین می‌تواند هضم لوبیا را بهتر کنند، اضافه کردن مقداری سرکه به غذا‌هایی که لوبیا دارند می‌تواند رطوبت آن‌ها را به خوبی جذب کند.

اثر رژیم غذایی بر اندازه مغز/ خواص خوراک لوبیا/ پمادی طبیعی برای انواع زخم ها/ کشف دارویی موثر در درمان سرماخوردگی

داروی طبیعی زخم دیابتی

یکی از مشکلات بیماری دیابت، ایجاد زخم پای دیابتی در مبتلایان به این بیماری است.

بهتر است بدانید که برای درمان زخم‌های دیابتی می‌توانید روی ترکیب عسل و نمک حساب کنید، کافی است عسل و نمک را به نسبت ۳ به ۱ با یکدیگر ترکیب و به کمک آن زخم دیابتی را پانسمان کنید.

به طور کلی می‌توان عسل را یک پماد فوق العاده برای مداوای انواع زخم‌ها دانست.

پماد عسل و روغن زیتون برای پانسمان سوختگی‌ها توصیه شده است، از سوی دیگر برای مداوای زخم بستر، ترکیب عسل و برگ گیاه گزنه بسیار مفید است.

حتی پزشکان عسل را در درمان زخم معده موثر می‌دانند، برای معالجه زخم معده توصیه شده است در زمان صبح و ناشتا و هنگام خواب، یک قاشق غذاخوری عسل موم دار را برای حدود ۱۰ دقیقه در دهان نگه دارید، سپس موم را مانند آدامس بجوید. 

اثر رژیم غذایی بر اندازه مغز/ خواص خوراک لوبیا/ پمادی طبیعی برای انواع زخم ها/ کشف دارویی موثر در درمان سرماخوردگی

تاثیر رژیم غذایی بر ممانعت از زوال عقل 

یکی از مشکلاتی که با بالا رفتن سن انسان ایجاد می‌شود کوچک شدن مغز است به طوری که با عبور از سن ۴۰ سالگی مغز انسان هر ده سال، پنج درصد کوچک می شود. کوچک شدن مغز به طور مستقیم بر روی توانایی‌های شناختی فرد اثر می گذارد.

به تازگی محققان هلندی با مطالعه بر روی ۴۲۱۳ نفر که تاکنون به زوال عقل مبتلا نشده بودند دریافتند نوع رژیم غذایی می تواند زوال عقل را به شکل قابل توجهی به تعویق اندازد.

این محققان رژیم غذایی حاوی سبزیجات، میوه، غلات ماهی، لبنیات و کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی را بهترین رژیم غذایی برای دوری از زوال عقل می داننند.

خوراکی‌های مفید برای کم خونی 

اگر چه کم خونی معمولا مشکل خطرناکی برای انسان محسوب نمی‌شود، انجام فعالیت‌های سنگین جسمانی موجب برخی مشکلات نظیر تنگی نفس، کاهش تمرکز و از دست دادن تعادل موجه شود.

بهتر است بدانید که متخصصان تغذیه برای کم خونی مصرف برخی از مواد غذایی را بسیار مفید می‌دانند.

از آنجایی که بخش زیادی از کم خونی ها، کم خونی ناشی از فقر آهن است، مصرف مکمل‌ها و قرص آهن بسیار مفید است همچنین مصرف گوشت قرمز، مرغ و ماهی به ترتیب بیشترین منابع پروتئینی حاوی آهن هستند.

مصرف آجیل و خشکبار نظیر انجیر، برگه آلو و توت هم در درمان فقر آهن بسیار موثر است

دارویی جدید در درمان سرماخوردگی 

سرماخوردگی یکی از بیماری‌های ویروسی بسیار شایع است که ابتلا به آن فقط محدود به ماه‌های سرد سال نشده و ممکن است در طول یک سال چندین بار یک فرد به آن مبتلا شود.

 محققان امپریال کالج لندن در حال ساخت نوعی دارو هستند که مانع از تکثیر ویروس سرماخوردگی می‌شود.

ویروس سرماخوردگی برای رشد و تکثیر خود نیاز به جذب سلول چربی به ساختار خود را دارد، دارویی که اخیرا پژوهشگران انگلیسی به ساختار‌های اولیه آن دست یافتند می‌تواند با مهار ویروس ها، مانع از ربایش سلول چربی و پروتئین انسانی توسط آن‌ها شده و در تکثیر ویروس‌ها  اختلال جدی ایجاد کند. 

اثر رژیم غذایی بر اندازه مغز/ خواص خوراک لوبیا/ پمادی طبیعی برای انواع زخم ها/ کشف دارویی موثر در درمان سرماخوردگی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۷
سلامتی یعنی حذف روغنهای صنعتی و نمک صنعتی و جایگزین روغنهای طبیعی سنتی و نمک سنتی و سالم به سبد غذایی مردم برای همیشه در ضمن دوستان : تخم مرغ محلی معجزه اصلی دارد نه کارخانه ای
آخرین اخبار