در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کمبود ۳۴ هزار تخت بستری در پایتخت/ برنامه‌های ویژه علوم پزشکی ایران برای افزایش تخت‌های بیمارستان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به سند جامع توسعه مراکز درمانی علوم پزشکی‌ها از پیشرفت فیزیکی این مراکز خبر داد.

کمبود ۳۴ هزار تخت بستری در پایتخت/ برنامه‌های ویژه علوم پزشکی ایران برای افزایش تخت‌های بیمارستاننادر توکلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد:  پیش از آغاز سال 97 با هماهنگی وزارت بهداشت سندی جامع مبنی بر توسعه مراکز درمانی و کلینیک‌های ویژه سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی گردآوری و تایید شد که هدف اصلی آن افزایش تخت‌های بستری است، زیرا هم اکنون نزدیک به 34 هزار تخت بستری در پایتخت کمبود داریم.

وی با اشاره به اینکه ضریب اشغال تخت‌ روز بیمارستانی در تهران به صورت یک تخت در ازای هزار نفر است افزود: حداقل باید این ضریب به بالای یک و نیم درصد افزایش یابد و این در حالی است که با وجود کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی بخش قابل توجهی از این تخت‌ها در مراکز درمانی نیز فرسوده شده‌اند.

تازه ترین پیشرفت های فیزیکی مجموعه درمانی علوم پزشکی ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بر اساس سند فوق یکی از مهم ترین پروژه‌های بیمارستانی این دانشگاه مربوط به تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان سوختگی حضرت باب‌الحوائج است علاوه بر آن بر اساس پیشرفت‌های فیزیکی صورت گرفته انتظار می‌رود تا سال آینده بیمارستان جدید آیت‌الله فیروزآبادی شهر ری با ظرفیت 320 تخت جایگزین مرکز درمانی کنونی شود.

توکلی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی سایر بیمارستان‌های در دست احداث دانشگاه علوم پزشکی ایران بیان کرد: بیمارستان امام خمینی شهریار به بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و علاوه بر آن بیمارستان روانپزشکی این دانشگاه هم تا سال آینده به طور کامل جایگزین خواهد شد و هم اکنون پیشرفت فیزیکی آن به مرز بیش از 15 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار