صالحی عمران:

سرفصل‌های درسی باید با همکاری اتاق بازرگانی تدوین شود /آموزش عالی مهارتی کشور با صنعت ارتباط برقرار نمی‌کند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: سرفصل‌های آموزشی بسیاری دارد، اما متأسفانه در کشور ما این سرفصل‌ها به درستی تدوین نمی‌شود.

سرفصل‌های درسی باید با همکاری اتاق بازرگانی تدوین شود /آموزش عالی مهارتی کشور با صنعت ارتباط برقرار نمی‌کندبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مجمع تشکل‌های دانشگاهیان اتاق بازرگانی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای سابقه 50 ساله دارد، گفت: در حال حاضر این دانشگاه 173 دانشکده در سراسر کشور دارد و به هزار و 300 آزمایشگاه و کارگاه مجهز است و حدود 200 هزار دانشجو در آن تحصیل می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به اینکه بازسازی اجتماعی هدف اصلی آموزش عالی در کشور است، گفت: آموزش عالی در کشور رشد متوازنی با اقتصاد ندارد و این موضوع بدی برای کشور است زیرا تمام کشورهای جهان امروز به این تجربه رسیده‌اند که بهترین سرمایه‌گذاری برای کشور اقتصاد آموزش عالی است.

وی با اشاره به اینکه باید با دید کاملا اقتصادی به آموزش عالی نگریست، گفت: یکی از تصمیمات سرمایه‌گذاری در آموزش‌های مهارتی این است که نیروی کار مهارتی را تربیت کنیم.

صالحی عمران ادامه داد: آموزش عالی در کشور ما پس از سال‌ها تأخیر متوجه شده که توانایی مهارتی بازار کار و ارتباط با صنعت اهمیت بسیاری دارد اما این که آموزش مهارتی با صنعت نتوانسته ارتباط مناسبی برقرار کند موضوع بسیار بدی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خصوص سر فصل‌های کتاب‌های آموزشی دانشجویان اظهار کرد: ما فکر می‌کنیم که اقتصاد را می‌فهمیم و سرفصل‌های کتب درسی را هم بر اساس همین فکر خود تدوین می‌کنیم و به دانشجویان تحمیل می‌کنیم که آن کتاب‌ها را بخوانند اما نتیجه آن سرفصل‌ها وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور است.

اتاق بازرگانی بهترین روش تولید و بازاریابی را تدوین می‌کند

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی وزن زیادی در آموزش اقتصادی کشور دارد و باید از این توانمندی آن برای تدوین سرفصل‌های کتب آموزشی بهره برد در اتاق بازرگانی متخصصانی وجود دارند که می‌توانند بهترین روش آموزشی تولید، بازاریابی و فروش را تدوین کنند.

صالحی عمران با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای آماده همکاری با اتاق بازرگانی است، یادآور شد: ما می‌َتوانیم با یکدیگر اقتصاد کشور را متحول کنیم و من در شورای برنامه‌ریزی وزارت علوم پیشنهاد کردم که یک نفر از اتاق بازرگانی برای تدوین سرفصل‌های کتب دانشگاهی در این شورا حضور داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار