معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای:

دانشگاه فنی و حرفه‌ای خلاء میان بازار کار و دانشگاه را پر می‌کند

زنگنه با اشاره به اینکه نیروی کار حلقه مفقوده میان آموزش عالی و اقتصاد است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای این خلا را پر می‌کند.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده میان بازار کار و دانشگاه را پر می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا زنگنه مطلق معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی با بیان این که حلقه مفقوده آموزش عالی اقتصاد است گفت: نیروی کاری که می‌خواهد وارد بازار شود دانش بسیار کمی دارد و آنچه را که بازار کار از او می‌خواهد در دانشجو و فارغ‌التحصیل پیدا نمی‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده میان بازار کار و دانشگاه را پر می‌کند.

زنگنه با اشاره به اینکه از زمان حضور ریاست جدید در دانشگاه اهداف جدیدی ترسیم شده است، اظهار کرد: بر اساس این اهداف دانشگاه باید نیازهای صنعت را بر طرف کند ما برای انجام این کار دو راه بیشتر نداریم یا از صفر شروع کنیم و یا الگوی های موفق در دنیا را محور تجربه خود قرار دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به فعالیت دانشگاه‌های مهارتی در کشورهای دیگر گفت: در کشوری مانند آلمان دوره‌های سه ساله فنی و حرفه‌ای برای دانشجویان ترسیم می‌شود در این دوره‌ها دانشجو دو روز در دانشگاه آموزش می‌بیند و سه روز دیگر در بخش خصوصی و در بنگاه‌ها آموزش خود را می‌گذراند.

بخش خصوصی به کمک بازار کار و نیروهای مهارتی می‌آید

وی تصریح کرد: بخش خصوصی با نظارت اتاق بازرگانی و با کمک صنعت و بازار کار دوره‌های مهارتی را تعریف می‌کند و به همین سبب است که به سمت اتاق بازرگانی آمده‌ایم تا اهداف خود را ترسیم کنیم.

زنگنه با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف خود به بودجه بسیاری نیاز داریم، گفت: هنگامی که بخش خصوصی به کمک ما بیاید نه تنها مشکل بودجه برطرف می‌شود بلکه می‌توانیم نیروهای مهارتی خوبی را هم تربیت کنیم ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای دست بخش خصوصی را به گرمی می‌فشاریم.

معاون پژوهشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآور شد: اگر نتوانیم شاخص‌های مهارتی را تعریف کنیم خروجی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آینده مغفول می‌ماند، ما باید نیرویی تربیت کنیم که جایگاه شغلی او مشخص شده باشد و به دنبال این هستیم که با تجربه صنعت سر فصل‌های جدید درسی را تدوین کنیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار