برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در بحرین/ بحرینی‌ها عکس‌های ترامپ و نتانیاهو را لگدمال کردند

مردم منامه و چند شهر دیگر در بحرین روز جمعه تظاهراتی در اعتراض به حضور نظامی آمریکا در کشورشان برگزار کردند.

به گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، شبکه اللؤلؤ گزارش داد روز جمعه تظاهرات ضدآمریکایی در منامه و چند شهر دیگر در بحرین برگزار شد.

دولت بحرین -کوچکترین کشور عربی- یکی از متحدان واشنگتن است که از سال 1947 نیروی دریایی آمریکا در آن فعال بوده است. در حال حاضر، مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بحرین، در اختیار انگلیس قرار دارد.

معترضان در این تظاهرات خواستار خروج تفنگداران دریایی آمریکایی از این پایگاه دریایی شده اند که دهه‌ها است در این کشور فعال بوده است. تظاهرکنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «سرزمین ما را ترک کنید». آن‌ها همچنین شعارهایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و خاندان آل خلیفه سر دادند.

آن‌ها همچنین حمایت خود را از تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز غزه ابراز، و اسرائیل را محکوم کردند و عکس ترامپ و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را لگدمال کردند.

از سال 1995 پنجمین ناوگان نیروی دریایی آمریکا در این کشور کوچک در خلیج فارس مستقر بوده است. فرماندهی مرکزی نیروهای دریایی آمریکا نیز در این کشور واقع شده است.

انتهای پیام/

تظاهرات ضدآمریکایی در بحرین

برچسب ها: بحرین ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار