سومین جشن گلریزان در شهرستان مرزی سراوان برگزارشد

مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت:سومین جشن گلریزان سیستان و بلوچستان با حضور علما، مسئولان و مردم شهرستان مرزی سراوان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت:  تا کنون جشن گلریزان در شهرستان‌های خاش و میرجاوه برگزار شده است.

وی افزود: خیران شهرستان مرزی سراوان در جشن گلریزان امسال یک میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد متعهد شدند.

بامری  ادامه داد: تا کنون جشن گلریزان در شهرستان‌های خاش و میرجاوه برگزار شده است.

وی افزود: امسال ۳۲ جشن گلریزان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که امید است با برپایی آن‌ها زمینه آزادی بیشتر زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: کمک‌های مالی و معنوی خیران بویژه در ماه مبارک رمضان پشتوانه ارزشمند این نهاد برای آزادی زندانیان نیازمند است.

مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته با برپایی ۲۴ جشن گلریزان در استان افزون بر ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تعهد ایجاد شد که امسال با توجه به افزایش این جشن‌ها امید است کمک‌های بیشتری جمع آوری شود.

بامری اظهار داشت: هم اینک ۶۴ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های سیستان و بلوچستان در انتظار انفاق هموطنان خیر هستند.

وی سوانح رانندگی، مهریه، نفقه و حوادث کاری را شایع‌ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

وی از علما، ریش سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ سازی مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج‌های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه‌های معقول آگاه کنند.

بامری همچنین از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده‌های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه پیامکی *۷۸۰*۷۷۷۷۰۵۴# نیز پرداخت کنند.

انتهای پیام/ع

 ۶۴زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار