رئیس سازمان اورژانس کشور مطرح کرد؛

افزوده شدن ۶ فروند بالگرد به اورژانس هوایی/ حفظ سلامت دانشجویان اعتقاد قلبی ماست

کولیوند گفت: حفظ سلامتی دانشجو از اعتقادات قلبی ماست و ما با اشتیاق می‌خواهیم به دانشجویان در این زمینه خدمت کنیم.

افزوده شدن ۶ فروند بالگرد به سازمان اورژانس/ حفظ سلامتی دانشجو اعتقادات قلبی ماستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ سازمان اورژانس کشور با سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در ساختمان سازمان امور دانشجویان برگزار شد.
 
در ابتدای این مراسم پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کشور با اشاره به ضرورت برپایی مراکز اورژانس در دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها در زمینه فوریت‌های پزشکی می‌توانند موثر باشند و سازمان اورژانس کشور این آمادگی را دارد که  در این زمینه به دانشگاه‌ها کمک کند.

انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم وظیفه اورژانس بود

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه کمک به حفظ سلامتی دانشجو از اعتقادات قلبی ماست، گفت: نجات یک نفر، نجات بشر به شمار می‌رود و ما با اشتیاق می‌خواهیم به دانشجویان در این زمینه خدمت کنیم به همین دلیل هم انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت علوم را وظیفه خود می‌دانیم. استقرار پایگاه‌های اورژانس هم هزینه‌ دانشگاه‌ها را کاهش می‌دهد و هم خدمت‌رسانی به دانشجویان را بهتر می‌کند، خرید تجهیزات اورژانس ممکن است، هزینه‌های زیادی برای دانشگاه داشته باشد، البته کار دیگری هم که می‌توانیم به خوبی انجام دهیم آموزش فوریت‌های پزشکی به دانشجویان است.

کولیوند با بیان اینکه عدم آگاهی کامل مردم مخصوصا دانشجویان در خصوص فوریت‌های پزشکی آسیب‌های زیادی را به همراه دارد، گفت: اگر در هر خانواده یک یا د و نفر با امداد یا فوریت‌های پزشکی آشنا باشند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد اگر بتوان دست کم دانشجویان داوطلب را با فوریت‌های پزشکی آشنا کرد می‌توان از بسیاری از مرگ‌ومیرها و مشکلات جدی سلامت جلوگیری نمود ما این آمادگی را داریم تا این آموزش‌ها را ارائه دهیم و از دانشجویان برای کمک به اورژانس تحت عنوان همیاران اورژانس استفاده کنیم.

 می‌توانیم در دانشگاه‌ها اورژانس هوایی ایجاد کنیم

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه می‌توان در دانشگاه‌ها پد هوایی مستقر شود، گفت: اورژانس این امکان را دارد تا شرایط برپایی اورژانس هوایی در دانشگاه‌ها را فراهم کند، البته باید زمین مورد نیاز برای این کار مهیا باشد این اتفاق هم برای شهرهای بزرگ مناسب است و هم برای نقاط دور افتاده که ارتباط آنها با فوریت‌های پزشکی چندان مناسب نیست، اورژانس کشور دارای 34 فروند بالگرد است که به زودی به 40 بالگرد خواهد رسید و در نظر داریم تا تعداد این بالگردها را به 50 فروند برسانیم؛ خدا پدر آقای هاشمی را بیامرزد که ایستادگی کرد و اورژانس هوایی را به طور کامل تجهیز نمود البته ما پروتکل‌هایی را داریم که مشخص می‌کند چه بیمارانی باید با اورژانس هوایی منتقل شوند.

کولیوند یادآور شد: قطعا اصل پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های جسمانی از منویات مقام معظم رهبری است و تفاهم‌نامه اورژانس و سازمان امور دانشجویان هم از مصادیق این پیشگیری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار