افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی به تبعیت از آمریکا

سفارت پاراگوئه در فلسطین اشغالی امروز در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور این کشور و مقامات رژیم صهیونیستی به قدس منتقل شد.

افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی به تبعیت از آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، منابع خبری روز دوشنبه از افتتاح سفارت پاراگوئه در قدس اشغالی خبر دادند. پاراگوئه بعد از آمریکا و گواتمالا سومین کشوری است که سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کرد.

«هوراسیو کارتس»، رئیس جمهور پاراگوئه، و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مراسم افتتاح این سفارتخانه حضور داشتند.

24 اردیبهشت همزمان با هفتادمین سالگرد تأسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت)، آمریکا سفارت جدید خود را در قدس اشغالی، طی مراسمی نمادین و تحت تدابیر شدید امنیتی، افتتاح کرد.

همزمان با افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس اشغالی، فلسطینیان به مناسبت روز نکبت و همچنین در اعتراض به این اقدام آمریکا، تظاهرات گسترده ای در نوار غزه برگزار کردند. در این تظاهرات، نظامیان سرکوبگر رژیم صهیونیستی دست کم 60 نفر را شهید و بیش از 2700 نفر را مجروح کردند. 

دسامبر سال گذشته دونالد ترامپ در اقدامی یک‌جانبه ضمن به‌رسمیت‌ شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اعلام کرد سفارت آمریکا را از تل‌آویو به این شهر منتقل می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار