واحد‌های نمونه استاندارد در استان فارس مهرماه معرفی می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیرکل استاندارد استان فارس با اشاره به اینکه واحد‌های نمونه استاندارد استان فارس هفته سوم مهر ماه معرفی می‌شوند، گفت: از تمام واحد‌های تولیدی دعوت می‌شود که مدارک و مستندات خود را به این اداره کل تحویل دهند.

وی با بیان اینکه فراخوان انتخاب واحد‌های نمونه استاندارد آبان ماه پارسال برای تمام واحد‌های تولیدی و خدماتی ارسال و از این واحد‌ها درخواست شده که نسبت به تکمیل و تحویل مدارک خود اقدام کنند، افزود: بازه زمانی مورد نظر برای انتخاب واحد‌های نمونه استاندارد، خردادماه پارسال تا خردادماه امسال است.

رهنما در خصوص موضوعات مد نظر برای انتخاب واحد‌های نمونه استاندارد تصریح کرد: تداوم شرایط استاندارد کالا باید مطابق با تولید یا خدمات عرضه شده مطابق با استاندارد بودن میزان مصرف انرژی، نوسازی خط تولید و اصلاح فرآیند‌ها و مشارکت مدیر و کارشناسان در اجرای استاندارد‌ها در تولید محصول یا ارائه خدمات، از شرایط مورد نظر برای انتخاب واحد‌های نمونه استاندارد بوده به این معنی که واحد‌ها در بازه زمانی مشخص موردی از تذکر، اخطار یا ابطال پروانه استاندارد در پرونده خود نداشته باشد.

وی آموزش مدیران و پرسنل و مسئول کنترل کیفیت را از شاخص‌های مهم برشمرد و افزود:این افراد به‌خصوص مسئول کنترل کیفیت باید حداقل ۲۰ ساعت دوره آموزشی را طی کرده باشند و نداشتن نمره منفی یا مردودی در آزمایش‌های دوره‌ای و نبود اشکالات بحرانی و جدی در آزمایش محصولات تولیدی، به عنوان یکی از شاخص‌ها در ارزیابی و انتخاب واحد‌های تولیدی نمونه استاندارد است.

رهنما با اشاره به وجود ۹۰۰ واحد تولیدی و خدماتی زیر پوشش استاندارد در استان فارس اضافه کرد: تمام این واحد‌ها می‌توانند مدارک خود را برای شرکت در این مسابقه تکمیل و ارائه دهند و واحد‌های تولیدی و خدماتی برای انتخاب به عنوان واحد نمونه استاندارد استانی ۶۰ درصد امتیاز و برای واحد نمونه کشوری ۷۰ درصد امتیاز را کسب کنند.

وی اظهار کرد: واحد‌های تولیدی و خدماتی باید مدارک خود را به شکل حضوری به اداره کل استاندارد فارس واقع در شیراز خیابان قصردشت، بالاتر از چهارراه مطهری، از ۵ تا ۷ تیرماه امسال تحویل دهند.
انتهای پیام/ت

معرفی واحد‌های نمونه استاندارد فارس در مهرماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.