واشنگتن پست: پمپئو سخنرانی احمقانه‌ای علیه ایران ارائه کرد

واشنگتن پست در مطلبی سخنرانی وزیر امور خارجه جدید آمریکا علیه ایران در «بنیاد هریتیج» را احمقانه توصیف کرد.

واشنگتن پست: مایک پمپئو سخنرانی احمقانه‌ای علیه ایران ارائه کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست در مطلبی با عنوان «سخنرانی احمقانه مایک پمپئو علیه ایران» نوشت: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه جدید آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در سخنرانی خود در «بنیاد هریتیج» 12 شرط که آنها را «الزامات اساسی» برای توافق جدید با ایران خوانده بود، بیان کرد.

وی از ایران می خواهد برنامه‌های موشکی‌اش را رها کند، دیگر در کشورهای اطراف حضور نداشته باشد. به طور کلی غنی سازی هسته‌ای‌اش را متوقف کند و در عین حال جاسوسان آمریکایی را هم از ایران آزاد کند.

به نوشته واشنگتن پست، ایران باید همه این کارها را بکند، چون ما می خواهیم. به نظر خوب است؛ اما این مسئله اندکی از واقعیت فاصله دارد. پمپئو مدعی شده است که اگر ایران این شروط را رعایت نکند، شدیدترین تحریم های اقتصادی را علیه این کشور اعمال می کند. اما آنچه مشخص نیست این است که دولت ترامپ چگونه می خواهد بدون حمایت متحدان اروپایی خود –که همچنان به توافق هسته‌ای ایران پایبند هستند-- چنین کاری بکند.

واشنگتن پست نوشت: شاید این ادعاهای پمپئو حقیقت داشته باشد؛ اما موضوع جدیدی درباره آنها نیست و فرض بر اینکه این بار مردم ایران بتوانند از دولت خود بخواهند که در برابر خواسته های آمریکا سر تسلیم فرود آورد، خیالی بیش نیست. دست کم افرادی که در دهه های اخیر در ایران زندگی کرده اند، این را می دانند.

به نوشته واشنگتن پست، اینکه پمپئو مدعی شده است ایران به خاطر حضورش در منطقه یک تهدید برای آمریکا محسوب می شود غیرقابل باور است.

انتهای پیام/

موج انتقادات گسترده از اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار