جایگاه کسب و کارهای نوین در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

کسب و کارهای نوین امروزه در سراسر جهان از جایگاه مناسبی برخوردارند چرا که در اقتصاد اکثر کشورها تاثیر مثبتی داشته‌اند.

جایگاه کسب و کارهای نوین در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی میل جهان به سمت کسب و کارهای جدید و نوین می رود چرا که هم از لحاظ اقتصادی مناسب می باشند و هم بخاطر سرعت و کیفیت بهتر رضایت مردمی بیشتری دارند.

از طرفی مقوله کار آفرینی در این حوزه امروزه از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که ورود به عرصه کسب و کارهایی همانند استارت آپ ها نیازمند اطلاعات کافی و برنامه ریزی مدونی می باشد؛ از این رو اگر به استارت آپ های موفق دنیا نگاهی بیاندازیم عوامل موفقیت را در آگاهی و برنامه ریزی خوب، خواهیم یافت.

در کشور ما نیز این کسب و کارهای به سمت کسب جایگاه مناسبتری در حال پیشروی هستند؛ هر چند بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند اگر ایده‌ای خوب و رفتاری اخلاقی داشته باشند، دست به عمل بزنند و شرکتی تأسیس کنند، می‌توانند به درآمدی فوق‌العاده دست پیدا کنند.

همین نکته است که بسیاری از کار آفرینان ایرانی را با شکست مواجه می کند. از این جهت در ادامه نگاه سایر فرهنگ های کشورهای مختلف را به کسب و کارهای نوین را آوردیم تا نکات جالبی یاد بگیریم؛

آلمان

در کشور صنعتی آلمان فرهنگ کاری بر اساس اخلاقیات شکل گرفته است به طوری که مردم به شدت بر روی این موضوع تعهد دارند؛ با این حال شاید راه اندازی یک کسب و کار نوین در آلمان از دیگر کشورها سخت تر باشد. از این روست که بانک جهانی این کشور را به لحاظ سهولت در شروع کسب و کارها در رتبه 113 قرار داده است.

دلیل اصلی این امر اولویت داشتن شغل های دولتی در آلمان است؛ چرا که نیروهای کار بیشتر تلاش می کنند تا به منظور افزایش اعتبار خود در سازمان های دولتی یا شرکت های بزرگ شغلی بدست آورند. نتیجه این اتفاق این است که فرصت های کارآفرینی در آلمان کمتر از کشورهای دیگر مورد استقبال قرار می گیرد. البته آلمان به لطف مهاجران خود، که ارزش های کارآفرینی بیشتر با خود به ارمغان آورده اند، امروزه از نرخ کار آفرینی مناسبی برخوردار است.

نیوزلند

طبق آخرین آمار بانک جهانی، کشور نیوزلند به عنوان برترین کشور به لحاظ سهولت شروع کسب و کارها می باشد. نکته جالبی در فرهنگ این کشور وجود دارد که به عنوان بزرگترین چالش کسب و کارهای نوین محسوب می شود؛ بر این اساس چالش خاصی برای کارآفرینان بومی به وجود می اید که اصطلاحاً سندروم خشخاش بلند یا TPS خوانده می‌شود. این پدیده به معنی این است که افراد موفق مورد انتقاد همتایان خود قرار می گیرند و در بیشتر مواقع ارزش کار آنها نادیده گرفته می شود.

چین

در چند دهه گذشته بی شک چین قطب تولیدی جهان محسوب می شود؛ امروزه این کشور در حال تلاش است تا خود را به عنوان یکی از نوآوران در حال رشد دنیای تکنولوژی مطرح کند و در کنار این موضوع، مزایا و شایستگی‌های کارآفرینی نیز رنگ دیگری به خود گرفته است.

دولت چین برای اینکه میزان کار آفرینی را افزایش دهد برنامه های متعددی را به مرحله اجرا رسانده است از جمله تخصیص بودجه 338 میلیارد دلاری به شرکت های تکنولوژی که از سرمایه های دولتی کمک می گیرند.همین نکته باعث می شود چین در عرصه کسب و کارهای نوین و اینترنتی نیز وضعیت بهتری در آینده کسب کند. از طرفی افزایش در آمد و پول نقد در دسترس برای فعالیت های کار آفرینی باعث می شود مردم چین بیشتر از گذشته به سمت کار آفرینی، مخصوصا استارت آپ بروند.

یکی از نکات مهم در این کشور علاوه بر حمایت های مالی، ترویج رقابت میان کارآفرینان می باشد. در نتیجه شهروندان چینی برای سبقت گرفتن در پیشرفت و نو آوری حاظر هستند دست به ریسک های بزرگی بزنند. شاید به همین دلیل باشد که امروز استارت اپ های چینی سریع تر از دیگر کشورها در حال رشد می باشد.

انتهای پیام/

فرهنگ کار آفرینی در کسب و کارهای نوین در کشورهای مختلف

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.