افزایش ۷ درصدی ورودی پرونده‌های کیفری دادگستری آذربایجان‌شرقی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی از افزایش هفت درصدی ورودی پرونده‌های کیفری دادگستری استان خبر داد.

افزایش ۷ درصدی ورودی پرونده‌های کیفری دادگستری آذربایجان‌شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  علیلو سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی با ارائه گزارش سیمای جرایم، آسیب‌های اجتماعی و دعاوی استان در سال ۹۶ گفت: ۵۶ درصد از کل اتهامات در استان را ۱۰ اتهام (توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادف رانندگی، تخریب، سرقت مستوجب تعزیر، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تصرف عدوانی، ممانعت از حق) تشکیل می‌دهد.

وی، از افزایش هفت درصدی ورودی پرونده‌های کیفری دادگستری استان در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ خبرداد و اعلام کرد: با وجود اینکه سرقت تعزیری در کشور اولین جرم از لحاظ آمار است، در استان آذربایجان‌شرقی ششمین جرم است و از نظر آمار وقوع سرقت در کشور، استان آذربایجان‌شرقی آخرین استان است.

علیلو از افزایش هشت درصدی ورودی پرونده‌های حقوقی دادگستری کل استان در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ خبر داد و افزود: ۵۷ درصد از کل دعاوی استان را ۱۰ دعاوی (مطالبه وجه، مطالبه وجه چک، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه خسارات دادرسی، تأمین خواسته، طلاق توافقی، اعسار از پرداخت محکوم به، مطالبه خسارت تاخیر تأدیه، مطالبه خسارت، الزام به تمکین) تشکیل می‌دهد همچنین دعاوی طلاق توافقی، مطالبه مهریه و الزام به تمکین مجموعاً ۲۵ درصد از کل ۱۰ خواسته اول استان را تشکیل می‌دهد.

علیلو با اشاره به ضرورت مدیریت، کاهش و کنترل جرایم و آسیب‌های اجتماعی، بر لزوم همکاری جدی، کارا و اثربخش دستگاه‌ها تأکید و ابراز امیدواری کرد که در سایه همگرایی و اهتمام فرابخشی، شاهد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم باشیم.

وی با اشاره به وضعیت دستگیرشدگان در استان در سال ۹۶ بیان داشت: ۶۳ درصد از دستگیرشدگان بیکار بوده و شغلی نداشته‌اند، ۶۴ درصد از دستگیرشدگان در رده سنی ۲۵ تا ۳۹ سالگی هستند، ۵۵ درصد از دستگیر شدگان متأهل‌اند و ۷۸ درصد از دستگیرشدگان نیز دارای تحصیلات دیپلم و کمتر هستند.

در این جلسه برنامه‌های ابلاغی سال ۱۳۹۷ معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ارائه و تبیین شد همچنین تقسیم کار اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان آذربایجان‌شرقی در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه سال ۱۳۹۷ صورت گرفت. 

 

انتهای پیام/ش

۶۳ درصد از دستگیرشدگان بیکار هستند

برچسب ها: سرقت ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۲۰:۴۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
دادگستری باید کاری کند افراد فقیر یا کم توان هم وکیل برای دفاع از حق خود داشته باشند .مردم عادی بعلت نا آشنایی با قانون ودور زدن قانون توسط افراد متمکن با استفاده از ثروت وقدرت باعث طرح انواع شکایت برای رسیدن به حق میشود جاببجایی نیرو وفضات لازمه سلامت قضایی است .