نماینده ولی فقیه در استان سمنان :

تاکید بر حفظ و صیانت از آثار فرهنگی استان در دستور کار قرار گیرد

آیت الله شاهچراغی گفت : یکی از امتیازات استان سمنان وجود تعداد زیادی از آثار فرهنگی در استان سمنان است که باید در حفظ و صیانت از این آثار کوشا باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان  در دیدار با کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان گفت : میراث فرهنگی در خصوص توزیع کمک باید در سطح استان عادلانه رفتار کند . میراث فرهنگی متولی صیانت و حفاظت از فضای های فرهنگی است و مردم باید در صیانت از فضاهای فرهنگی با شما همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه  یکی از امتیازات استان سمنان وجود تعداد زیادی از آثار فرهنگی در استان سمنان است افزود : باید در حفظ و صیانت از این آثار کوشا باشیم. آثار فرهنگی خوبی در استان سمنان وجود دارد و باید از این آثار به نحو مطلوب استفاده کرد و سعی شود همانطور که استان سمنان در بسیاری از شاخص ها در کشور برتر است در حوزه میراث فرهنگی نیز در کشور برتر باشد.

آیت الله شاهچراغی تصریح کرد : در تبلیغ آثار و بناهای فرهنگی استان باید بیشتر تلاش شود و همانطور که اهتمام دولت، کسب درآمد از راه بازدید گردشگران است استان سمنان نیز می تواند در بازدید گردشگران از آثار و میراث فرهنگی درآمد خوبی برای استان داشته باشد .

سرهنگ محمدرضا افضلی فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان هم در این دیدار ضمن گرامیداشت هفته میراث فرهنگی گفت : بیش از 700 اثر ثبتی در استان سمنان وجود دارد .

وی افزود : در سال 96 حفاری های غیر مجاز نسبت به سال 95 قبل تقریبا 20 درصد کاهش داشته ست . تعداد 259 اشیا مکشوفه در سال 96 داشتیم که نسبت به سال 95 ده درصد کشف اشیاء مکشوفه افزایش داشته است .

انتهای پیام / ذ

جزئیات دیدار کارکنان اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان با آیت الله شاهچراغی

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.