رئیس جهاد دانشگاهی مطرح کرد؛

نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی/ ثروت واقعی هر کشوری منابع انسانی آن است

طیبی با بیان اینکه ثروت واقعی هر کشوری منابع انسانی آن است، گفت: آموزش و پرورش بزرگترین نقش را در تربیت نیروی انسانی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی در مراسم رونمایی از طرح نظام سنجش شایستگی که صبح امروز در اردوگاه باهنر برگزار شد، اظهار کرد: عوامل اصلی پیشرفت هر کشوری توسعه آموزشی، علمی، فرهنگی و فناورانه است؛ اکنون اغلب کشورها برای توسعه خود از روش تربیت نیروی انسانی استفاده می‌کنند؛ انسانی که علم را محترم بشمارد، فناوری را اصل بداند و مجموعه ای از صفات خوب باشد.
 
وی ادامه داد: با تربیت چنین انسانی توسعه علمی فرهنگی اتفاق می افتد و کشور به اهداف پیشرفت خود می رسد.
 
طیبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نقش را در تربیت نیروی انسانی دارد، گفت: اغلب کشورهای دارای منابع طبیعی  از این ثروت‌ها بهره نمی‌گیرند و به منابع انسانی اهمیت می‌دهند.

رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه به نظام سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان دانش آموخته آموزش و پرورش در این طرح مشارکت کرده و تلاش دارد آموزش‌های فراگرفته را به حوزه اجرا در آورد.

طیبی در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران بیان کرد: شایستگی سالاری مدیران همواره مورد توجه است و از سال ۹۲ اقداماتی برای شایستگی انجام داده بودیم؛ اجرای این طرح را با آموزش و پرورش هم شروع کرده ایم که امیدواریم الگویی برای این گام مهم در سایر نهادهای کشور شود.
 
انتهای پیام/

اظهارات طیبی در مراسم رونمایی از طرح نظام سنجش شایستگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.