انگیزه بالای دختران تنیس روی میز برای جاکارتا / دستان خالی و امیدهای بی‌شمار

تیم ملی تنیس روی میز دختران برای نخستین بار در بخش تیمی راهی بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌شود.

به گزارش خبرنگار نوپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جهانی تنیس روی میز که مدتی قبل به میزبانی سوئد برگزار شد برای دختران تیم ملی تنیس روی میز ایران یک دستاورد مهم و بزرگ داشت. دختران ملی‌پوش ایران نسبت به دوره قبل این مسابقات با صعود هشت پله‌ای توانستند در دسته دو این مسابقات باقی بمانند. در همین راستا مقرر شد دختران تنیس روی میز ایران برای نخستین بار با سهمیه کامل در بخش تیمی به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام شوند.

این اتفاق بدون شک انگیزه دختران ایران را افزایش خواهد داد اما در این میان مانند خیلی دیگر از رشته‌ها، تنیس روی میز نیز با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو است که این مشکلات کار را برای ورزشکاران این رشته سخت خواهد کرد.

انگیزه بالای دختران تنیس روی میز برای جاکارتا / دستان خالی و امیدهای بی‌شمار

**مشکلات مالی دغدغه نخ‌نمای ورزش زنان

وقتی پای درد و دل زنان ورزشکار می‌نشینید اکثرشان در صف اول مشکلات، صحبت از دغدغه‌های مالی به میان می‌آورند. این مشکل در تنیس روی میز نیز وجود دارد. نبود پوشش کامل رسانه‌ای به ویژه رسانه ملی از تنیس روی میز زنان موجب شده است حامیان مالی علاقه‌ای به حمایت از دختران نداشته باشند و بیشتر تمرکزشان مردان ورزشکار این رشته باشد. اگر نگاهی به اعزام ورزشکاران تنیس روی میز در سال‌های گذشته بیندازیم و مقایسه‌ای در بخش مردان و زنان این رشته داشته باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که تعداد مسابقاتی که مردان تنیس روی میز در آن حضور پیدا کرده‌اند نسبت به مسابقاتی که دختران در آن شرکت کرده‌اند، بیشتر است.

انگیزه بالای دختران تنیس روی میز برای جاکارتا / دستان خالی و امیدهای بی‌شمار

زمانی که دلیل این اتفاق را از ورزشکاران این رشته جویا شدیم به این جواب رسیدیم که پسران هزینه برخی‌ اعزام‌های خود را می‌پردازند اما دختران به دلیل نداشتن حامی مالی و قراردادهایی با مبالغ مناسب از سوی باشگاه‌هایشان توانایی پرداخت هزینه برخی سفرها را ندارند و ناخودآگاه در راه افزایش رنکینگ و کسب امتیاز نمی‌توانند با پسران این رشته برابری کنند. با این حال فدراسیون تنیس روی میز ایران از آن دسته فدراسیون‌هایی است که در برپایی اردوها و اعزام‎‌های مربوط به فدراسیون بین بخش زنان و مردان تبعیضی قائل نمی‌شود. فصل گذشته تلاش‌هایی صورت گرفت که مسابقات دختران تنیس روی میز پخش تلویزیونی داشته باشد که این اتفاق موجب خواهد شد حامیان مالی بیشتری جذب بخش بانوان این رشته شود، هرچند رخ دادن اتفاقات این چنینی به زمان نیاز دارد.

با تمام این تفاسیر و مشکلات دختران تنیس روی میز ایران خود را آماده بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌کنند. مسابقاتی که می‌تواند بستری عالی برای نمایش توانمندی این دختران باشد.

**فرصت طلایی برای دختران

کمیته ملی المپیک پس از تلاش‌های فدراسیون‌نشینان تنیس روی میز این فرصت را به دختران این رشته داد تا برای نخستین بار در بخش تیمی نیز در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنند. تیم اعزامی به بازی‌های آسیایی تیمی جوان است که قطعا حضور در جاکارتا فارغ از هر نتیجه‌ای که برایشان به همراه داشته باشد، سرشار از تجربه خواهد بود. از آنجایی که قاره آسیا در رشته تنیس روی میز بسیار قدرتمند است و برترین ورزشکاران این رشته در آسیا هستند، شاید نتوان امید زیادی به کسب سکو و مدال از سوی دختران در این مسابقات داشته باشیم، اما همین که این فرصت در اختیار تنیسورهای ایران قرار گرفته است، باید به فال نیک گرفت و این فرصت را غنیمت شمرد.

بر اساس اعلام فدراسیون تنیس روی میز، اردوی تیم ملی در بخش زنان به زودی آغاز خواهد شد و نفرات اعزامی تمرینات خود را برای حضور در این مسابقات آماده خواهند کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که اردویی مشترک بین تیم بزرگسالان و جوانان و تیم ملی جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

تیم ملی جوانان نیز مرداد ماه و تقریبا همزمان با بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را پیش رو دارد و این موضوع می‌تواند دلیلی برای برگزاری اردوهای موازی بین دو تیم جوانان و بزرگسالان باشد که نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت. دختران تنیس روی میز ایران هرچند در سال‌های اخیر مشکلات بی‌شماری به ویژه از نظر مالی داشتند اما این روزها سرشار از انگیزه هستند که بتوانند تلاش فدراسیون برای حضورشان در جاکارتا را جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار