رئیس دانشگاه فرهنگیان مطرح کرد؛

جذب ۲۰۸۰ استاد در دانشگاه فرهنگیان تا ۱۴۰۴ / رایزنی برای تخصیص ۲۵ هزار سهمیه جذب دانشجومعلم

خنیفر از رایزنی جدی برای تخصیص سهمیه ۲۵ هزار نفری جذب دانشجومعلم در سال تحصیلی جدید خبر داد.

/////به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از دستاورد‌های این دانشگاه اظهار کرد: حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان که البته ورود ایشان به نظام تعلیم و تربیت است و انتخاب سه دانشجومعلم در میان دانشجویان برتر کشوری از جمله دستاورد‌هایی است که شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان طی هفت سال آغاز فعالیت خود فرار و فرود‌هایی را داشته است، ادامه داد: در تلاش هستیم تا تربیت معلمان را از حد نیاز واقعی به سمت رزرو ببریم تا تراکم کلاس‌های درس به حد استاندارد جهانی برسد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: تنها دستگاهی هستیم که با تمام ملت در ارتباط هستیم و در هر دوره می‌توانیم برای هشت دولت معلمی در تراز جمهوری اسلامی ایران داشته باشیم.

خنیفر درباره اولویتت بودن این دانشگاه درانتخاب رشته متقاضیان به دانشگاه تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در ابتدای راه خود قرار دارد البته دستاوردهایی داشته است و باید شناخت از  این دانشگاه  در جامعه افزایش یابد. 

وی درباره تربیت معلم در دوره ابتدایی بیان کرد: دوره ابتدایی گذرنامه زندگی است و باید فاخرترین معلمان را در دوره ابتدایی داشته باشیم .

خنیفر درباره تحهیز شدن دانشگاه ادامه داد: در دانشگاه تجهیزات قدیمی داریم که برای به روز رسانی آن نیاز به ۸۰ میلیارد  اعتبار است که در حال بررسی برای تامین آن هستیم.

ورود بیش از 9 هزار معلم به کلاس های درس

رئیس دانشگاه فرهنگیان  درباره ظرفیت پذیرش در دانشگاه برای سال تحصیلی جدید گفت: 25 هزار ردیف درخواست کردیم البته برای امسال هنوز هیچ ردیفی به ما داده نشده است و در حال رایزنی جدی با مراجع مربوطه برای دریافت این ردیف های استخدامی هستیم؛ امسال  ۹۳۵۰ معلم در مهر وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

وی درباره ساماندهی نیروهای هیئت علمی بیان کرد: تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ نفر به عنوان هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان جذب شوند که هر سال باید حدود ۴۰۰ عضو هیأت علمی جذب کنیم.

خنیفر درباره  تجمیع پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: به دنبال طرحی  هستیم تا دانشگاه جامع تربیت معلم استانی داشته باشیم یعنی ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری در ۳۱ استان کشور ایجاد شود تا ریشه بی‌معلمی را بخشکانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.