وقتی غربی‌ها خودشان به دروغ‌های مقامات آمریکایی اذعان می‌کنند

گاردین: ادعای پمپئو در خصوص عملیات‌های ترور ایران در اروپا بی‌اساس است

گاردین در مطلبی به بررسی ادعای گزاف وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص دست داشتن ایران در عملیات‌های ترور در اروپا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین در مطلبی نوشت: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در اظهارات سخیف روز دوشنبه خود در خصوص ایران ادعا کرد سپاه پاسداران به انجام عملیات‌های ترور در قلب اروپا مشغول است! این ادعای گزاف به این دلیل که هیچ مدرک و شاهدی برای اثبات آن وجود ندارد، کارشناسان امنیتی را نیز به واکنش واداشت.

وزیر امور خارجه جدید آمریکا در نخستین سخنرانی رسمی خود در روز دوشنبه با انتقاد شدید از رفتارهای ایران تنها در حد یک خط به مساله ترور اشاره کرد و هیچ گونه جزئیات دیگری در این خصوص ارائه نداد. پمپئو در ادعایی گزاف گفت: «امروزه، سپاه قدس ایران عملیات های مخفیانه ترور در قلب اروپا انجام می دهد.»

هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به پرسشی در خصوص این ادعای پمپئو با سردرگمی گفت: «او به اطلاعاتی دسترسی دارد که من به آنها دسترسی ندارم. من نمی توانم در خصوص این مساله به طور خاص اظهارنظر کنم؛ اما می توانم بگویم وزیر خارجه در خصوص اساس گفته هایش به من اطمینان داده است.»


بیشتر بخوانید: ادعاهای بی‌اساس وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در بنیاد هریتیج/ شروط دوازده‌گانه واشنگتن برای توافق جدید با ایران! 


گاردین در ادامه نوشت: دیپلمات های آمریکایی متخصص در امور ایران نیز از ادعاهای بی اساس پمپئو متعجب شدند. از آنجایی که ادعای پمپئو به حال حاضر اشاره دارد، باید گفت اخیرا هیچ موردی از ترور در خاک اروپا انجام نشده است که به طور رسمی آن را به دولت ایران نسبت داده باشند. در واقع، ادعای پمپئو هیچ سند و مدرکی ندارد.

یکی از فعالان سیاسی ایرانی مستقر در سوئد در این خصوص اظهار کرد: «هیچ مدرکی در اثبات این ادعا که ایران به انجام عملیات های ترور در خاک اروپا مشغول است، وجود ندارد. در حال حاضر اروپا این کشور را مسئول هیچ عملیات تروری نمی داند.»

یکی از پژوهشگران ارشد موسسه خدمات سلطنتی در لندن نیز در این خصوص گفت: «هیچ مدرک و شاهد مشخصی در اثبات این ادعا وجود ندارد و مقامات اروپایی نیز در این خصوص حرفی نزده اند.»

خبرگزاری اسپوتنیک نیز با پرداختن به ادعای پمپئو نوشت: «در خصوص اتهامات عجیب و غریبی که مطرح شده باید در نظر گرفت که دست کم در دو دهه گذشته هیچ عملیات تروری در اروپا انجام نشده است که به هر نحوی به ایران مرتبط باشد.»

انتهای پیام/

دروغگویی پمپئو درخصوص نسبت دادن عملیات‌های ترور در اروپا به ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
احتمالش هست که یه ترورساختگی درست کنند بندازن گردن ما
آخرین اخبار