قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پمپئو مهره رژیم صهیونیسیتی است/ حرکت های ابلهانه‌اش به زیان کاخ سفید و به نفع ما تمام خواهد شد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: پمپئو از سوی رژیم صهیونیستی روی کار آمد تا مأموریت اسرائیل علیه ایران را انجام دهد.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، با اشاره به اظهارات ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا، اظهار کرد: آن چیزی که مایک پمپئو در مورد جمهوری اسلامی ایران بیان کرده، متضاد با نظرات کارشناسان آمریکا و مخالف با همه توصیه‌ها و سفارشات متخصصان مسائل ایران در وزارت خارجه آمریکاست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مایک پمپئو با زیر مجموعه خودش در وزارت خارجه درباره ایران به مشکل خورده و همکارانش هرگز او را در مسائلی را که در این زمینه مطرح می‌کند، همراهی نمی‌خواهند کرد و حتی سیاست‌های  پمپئو را  در قبال غرب آسیا و ایران را به کلی متضاد با منافع آمریکا می‌دانند.

قنادباشی بیان کرد: پمپئو بدون اینکه صلاحیت داشته باشد در وزارت خارجه ایالات متحده مشغول شد و همکاری او با موساد در گذشته سبب شد تا لابی صهیونیستی او را در این سمت قرار دهد.

ماموریت اسرائیل

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: پمپئو از سوی رژیم صهیونیستی روی کار آمد تا مأموریت‌ اسرائیل علیه ایران را انجام دهد، این درحالی است که او در خصوص مسائل جهانی اطلاعات لازم را نداشته و حتی نسبت به مسئولیت‌های دیپلماتیکی و رفتار در شأن یک وزیر خارجه ناآگاه است.

وی بیان کرد: اقدامات مایک پمپئو در همین چند هفته‌ای که در وزارت خارجه منصوب شده مورد تمسخر دولت و وزارت خارجه ایالات متحده قرار گرفته و حتی خود آمریکایی‌ها مدعی هستند که او هیچ‌گونه آگاهی نسبت به مسائل بین‌المللی ندارد.

نادان‌ترین وزیر امور خارجه آمریکا

قنادباشی با بیان اینکه اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در نهایت به نفع کشور ماست، بیان کرد: پمپئو نادان‌ترین وزیر امور خارجه در طول تاریخ آمریکاست و حتی کارشناسان غربی معتقدند که اگر آمریکایی‌ها با همین وزیر خارجه نادان و بی‌اطلاع از مسائل ایران کار کنند، به نفع جمهوری اسلامی ایران است، چرا که او حرکت‌های تند و ابلهانه‌ای  را انجام می‌دهد که به زیان کاخ سفید و به نفع ما تمام خواهد شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهارکرد: قضیه انتقال سفارت از تل‌آویو به قدس که همزمان با موضوع خروج آمریکا از برجام صورت گرفت، باعث شد ایران در رأس حرکت‌های ضد صهیونیستی قرار بگیرد و جمهوری اسلامی اذهان دنیا را با خود همسو کند.

اشتباه جبران‌ناپذیر

وی اظهار کرد: خروج از برجام همزمان با انتقال سفارت به بیت‌المقدس به معنی قرار دادن دولت آمریکا در برابر 2 میلیارد مسلمان بود که همه مسلمانان در این مسئله با ایران هم نظر هستند و این به نفع جمهوری اسلامی است.

قنادباشی ادامه داد: مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال این بودند تا بحث انتقال سفارت با خروج آمریکا از برجام را که همزمان صورت گرفته دو پیروزی برای خود بدانند، اما این دو موضوع در کنار هم باعث شد خلاف خواست آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی، کشور ما در این شرایط از عقبه 2 میلیاردی مسلمانان برخوردار شود که نشان می‌دهد کاخ سفید مرتکب یک اشتباه بزرگ شده و  برای آنان جبران ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تمام اظهار نظرها در کشورهای مسلمان به نفع ایران است، تصریح کرد: این موضوع می‌تواند در کوتاه مدت و میان‌مدت و حتی در درازمدت موفقیت‌های زیادی را برای ما حاصل کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه وزیر امور خارجه آمریکا همان حرف‌های نتانیاهو علیه ایران را تکرار می‌کند، خاطرنشان کرد: چیزی که با سخنان مایک پمپئو قربانی شده منافع 300 میلیون آمریکایی است که این اصلا به نفع کاخ سفید نیست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
پس همین روزاست که سرشو زیر اب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
الان سایه ی جنگ روی سر پايگاههاي آمریکا و اسرائیله و در صورت جنگ اونا هستن که طعم جنگ مارو میچشن.ديگه گذشت اون زمان که ما از کشور یا ابر قدرتی بترسیم.الان وزن سنگین منطقه اراده ی ماست و اگه آقا دستور بده یک پایگاه هم از بین این همه پایگاه اسرائیل و آمریکا سالم نميمونه و خسارت تریلیون دلاری به آمریکا وارد میکنیم بخاطر همین کنگره ترسیده که اعلام جنگو با ایران طابع مقررات احزاب و گروههای مختلف کرده.چون این منافعي که قراره زغال بشه تو خاورمیانه فقط مال تامپ نیست.مال کنگره و گروههای مختلف ديگه هم هست....
آخرین اخبار