نویسنده لهستانی برنده جایزه «من بوکر» شد

کتاب «پروازها» به قلم نویسنده لهستانی «اولگا توگارزوگ» برنده جایزه من بوکر ۲۰۱۸ شد.

نویسنده لهستانی برنده جایزه «من بوکر» شدبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ «اولگا توگارزوگ» نویسنده لهستانی با کتاب «پروازها» به عنوان برگزیده امسال «من بوکر» بین‌المللی انتخاب شد.

«پروازها» نوشته اولگا توگارزوگ با ترجمه «جِنِفر کرافت» برنده جایزه بوکر بین‌المللی ۲۰۱۸ شد. جایزه ۵۰ هزار پوندی به طور مساوی بین نویسنده و مترجم کتاب تقسیم شد.

اولگا توگارزوگ اولین لهستانی است که برنده این جایزه معتبر جهانی می‌شود. او تا کنون برنده چند جایزه معتبر شده و آثارش در لهستان مخاطبان زیادی دارد. «پروازها» اولین داستان این نویسنده است که به زبان انگلیسی ترجمه شده؛ موضوع اصلی این کتاب ارائه مفهوم سفر در قرن‌های مختلف است.

و اما «جنیفر کرافت»، مترجم این اثر دانش‌آموخته رشته ترجمه ادبی در دانشگاه آیووا است و چند سال در لهستان و آرژانتین زندگی کرده است. او از زبان‌های لهستانی، اسپانیایی و اوکراینی کتاب ترجمه می‌کند. وی در حال حاضر در نیویورک سکونت دارد و سردبیر مجله ریویو بوینس آیرس است.

هیئت داوران این دوره با ریاست لیسا آپیگنانشی، ۱۰۸ کتاب مختلف را بررسی کردند و از آن میان ۱۳ کتاب به عنوان نامزد‌های اولیه انتخاب شدند.

هان کانگ، نویسنده معروف کره‌ای یکی از رقبای اصلی این جایزه بود که انتظار می‌رفت برنده نهایی من بوکر باشد. او با داستان «کتاب سفید» در فهرست نهایی قرار داشت.

انتهای پیام/

برنده بوکر 2018 مشخص شد

 

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار