میرزاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فرزند دیپلمات‌ها مهم‌تر از دانش‌آموزان روستاهای دورافتاده نیستند/ اعزام معلم به خارج ضرورتی ندارد

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: تعداد دانش‌آموزان در بسیاری از مدارس ایرانی خارج از کشور کم است و ضرورتی به اعزام معلم نیست.

سمیرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عدم رضایت نمایندگان از مدارس ایرانی دایر در خارج از کشور، اظهار کرد: معلمان شاغل در خارج از کشور، حقوق، مزایا و مطالبات زیادی دارند که هزینه زیادی را برای دولت ایجاد کرده است و اعزام آنان توجیه منطقی ندارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر برای ما سوال است که چرا آموزش و پرورش نسبت به فرزند دانش‌آموز یک دیپلمات در یکی از کشورهای اروپایی احساس مسئولیت کرده و معلم اعزام می‌کند، اما برای دانش‌آموزان روستاهای دور افتاده که از حق تحصیل محرومند، اقدامی انجام نمی‌دهد؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات تصریح کرد: در بسیاری از کشورهایی که مدارس ایرانی در آنها دایر است،  تعداد دانش‌آموزان بسیار کم است و ضرورتی  به اعزام معلم نیست.

میرزاده گفت: از سوی دیگر بسیاری از دانش‌آموزان مقیم در خارج از کشور تمایلی به ثبت نام در مدارس ایرانی ندارند و باید به این مسئله توجه شود که مدارس ایرانی خارج از کشور ضرورتی برای آموزش و پرورش محسوب نمی‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
درود بر شما گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
این آقا زمانی رئیس سازمان آموزش و پرورش استان اردبیل بود. من به عنوان یک معلم برای یه کاری پیشش رفتم، اصلا هیچ توجهی به حرف های من نکرد، حالا حرف از دانش آموزان روستاهای دور افتاده می زند.
آخرین اخبار